סכסוך עבודה בחברה לתיאטרון, מוסיקה, אמנות ומחול בחולון; עובדי נוקיה התאגדו בהסתדרות

450 עובדי החברה לפיתוח תיאטרון, מוסיקה, אמנות ומחול בחולון, המאוגדים בכוח לעובדים, הכריזו בשבוע שעבר על סכסוך עבודה. הם מוחים על מה שהם מגדירים: "ניסיון ההנהלה להגדיל את מספר העובדים שיוחרגו מההסכם וסירוב ההנהלה ליצור שקיפות במנגנון לפיו יזכו עובדים לתוספות שכר".

לפיכך, החל מיום חמישי הקרוב יוכלו העובדים לנקוט בצעדים ארגוניים ועד לשביתה ללא הגבלת זמן. מוועד העובדים נמסר כי "ללא קידום במו"מ יושבתו הפעילויות הבאות בעיר בחול המועד: ימי זמר בחולון – בהם המופעים 'זוכרים את יפה ירקוני' ו'אני גיטרה'; ההצגות בפסטיבל הצגות הילדים בסוף השבוע הבא ויום המוזיאונים – יום של כניסה חינם למוזיאון העיצוב ומוזיאון הקומיקס והקריקטורה ועוד".

החברה לפיתוח תיאטרון, מוסיקה, אמנות ומחול בחולון היא אחת מחמשת החברות העירוניות בעיר. החברה אחראית לתפעולם של המוזיאונים ומוסדות תרבות בעיר- חלקם ייחודיים בארץ: מוזיאון העיצוב, מוזיאון הילדים, מדיטק, המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית, מוזיאון הקומיקס והקריקטורה, מרכז טיף וטף ותיאטרון חולון. מעיריית חולון נמסר כי ״אין כל ספק בקיומם של כל האירועים בפסח, שמתוכננים להתקיים במוסדות התרבות בעיר. שני הצדדים ממשיכים בדיאלוג ברוח טובה לגיבוש פרטיו האחרונים של ההסכם״.

בתוך כך, 130 עובדי נוקיה בישראל התאגדו בהסתדרות. עובדי החברה השלימו את מהלך ההתאגדות, מתוך רצון לשפר את תנאי העסקתם ולדאוג לביטחונם התעסוקתי. מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, עמיחי סטינגר, קרא במכתבו למנכ"ל החברה, אריק טל, לפתוח במשא ומתן לקראת חתימה על הסכם קיבוצי ראשון בחברה.

מוועד הפעולה בנוקיה נמסר: "בהתרגשות גדולה אנו שמחים לבשר כי הצלחנו לגייס את העובדים והקמנו ועד עובדים בחברת נוקיה ישראל. הוועד שם לעצמו ליעד לדאוג לעובדי החברה, לשפר את תנאי עבודתם ולהיות אוזן קשבת לצרכיהם. יחד עם ההנהלה נפעל לשיפור ולקידום הזכויות שלנו". נוקיה בישראל מספקת ציוד תקשורת כולל רשתות סלולר מדור מתקדם, רשתות נייחות נחושת ואופטיקה. לתאגיד נוקיה הפיני שלוחות בכמאה מדינות ברחבי העולם ומעסיק כ-100 אלף עובדים. הכנסותיו השנתיות מוערכות בכ-25 מיליארד דולר.

 עוד בנושא: https://zoha.org.il/122583