סיעת חד"ש בכנסת: מטרת חוק העמותות של השרה שקד היא לסתום פיות

ועדת השרים לחקיקה אישרה ביום ראשון את חוק העמותות של שרת המשפטים, איילת שקד. על-פי החוק, שאושר פה אחד, אמורה להיות "מוגברת השקיפות בפעילות עמותות אשר עיקר מימונן מגיע מתרומות של ישויות מדיניות זרות". הוא יחייב את אותן עמותות בשקיפות מוגברת. החוק יחול על כל עמותה שמעל חמישים אחוז מתקציבה מגיע מישויות מדיניות זרות.

2015-12-28_200836

ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) מתח ביקורת קשה על החלטת ממשלת הימין והדגיש "כי בעיית השקיפות היחידה היא בעמותות הימין הקיצוני שמקבלות חיסיון על התרומות שלהן". "כך אומרות העובדות. אבל לממשלת הימין הקיצוני זה לא משנה: השקיפות משמשת כאן רק תירוץ לסתימת פיות של מתנגדים", אמר.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), הבוסיף ש"הממשלה בראשות נתניהו ממשיכה לתקוף ולהחריב את מה שנשאר מהמרחב הדמוקרטי במדינה. לארגוני זכויות אדם יש תפקיד מהותי בכל חברה ששואפת להיות דמוקרטית ולכן הם הפכו לאויבי השלטון בישראל. נתניהו מנסה להשתיק כל ביקורת נגד מדיניותו אך בכך רק תורם להגדלת המודעות ולחשיפת פשעי שלטונו גם כאן וגם בעולם. אני מקווה שבעקבות גל החקיקה האנטי דמוקרטית יקומו עוד ועוד אנשים וידרשו סיום לכיבוש ויצירת מרחב דמוקרטי שוויוני בתוך המדינה".

"הממשלה שוב נכשלת בלהילחם בטרור היהודי המשתולל" מסרה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת). "ובמקום זה, היא בוחרת להסיט את הדיון הציבורי מפשעים אלו לדה-לגיטימציה כנגד כל מי שמעז להתנגד למדיניות הדיכוי והכיבוש. אישור החוק לסימון עמותות נועד בראש ובראשונה, להשתיק את הקולות שמנסים לחשוף את פשעי המלחמה אשר ישראל מבצעת מדי יום נגד פלסטינים, ולאתגר את משטר הכיבוש והדיכוי בעם שלם." לדברי ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת) "זהו המשך למסע ההכפשה נגד ארגונים אלה ופרק נוסף בסרטון 'השתולים' מבית היוצר של אם תרצו. בכל מדינה דמוקרטית מעניקים אות כבוד למגיני זכויות אדם, ורק בישראל זוממים להעניק אות קין לפעילים אלה".