סיעת חד"ש בהסתדרות קוראת לכל ארגוני העובדים להצטרף למאבק בחוק הלאום

סיעת חד"ש בהסתדרות קוראת לכל ארגוני העובדים להצטרף למאבק בחוק הלאום. כך סוכם בישיבת פעילי האיגוד המקצועי וועדי העובדים של חד"ש ומק"י שנערכה ביום שישי האחרון בחיפה. עוד קראה הסיעה לחבריה לקחת חלק פעיל בכל המחאות נגד החוק הגזעני הנערכות ברחבי הארץ ולהצטרף להפגנה שתתקיים במוצ"ש הקרוב בכיכר רבין בתלאביב, ביוזמת ועדת המעקב העליונה. בישיבה הודגש שביטול חוק הלאום הינו אינטרסים מעמדי של כלל העובדים בישראל, ערבים ויהודים כאחד.

2018-08-06_202731

ג'מיל אבוראס (שני מימין) בעת הפגנה נגד חוק הלאום שנערכה ליד טייבה בשבת שעברה (צילום: אל אתיחאד)

יו"ר המחלקה האיגודמקצועית של חד"ש ומק"י, ג'מיל אבו ראס, יו"ר מרחב ההסתדרות במשולש הדרומי, סקר בישיבה בהרחבה את מצב מעמד העובדים ואת השלכות המדיניות הניאוליברלית של ממשלת הימין. הוא הדגיש את חשיבות המשך המערכה נגד תאונות העבודה הקטלניות הרבות בענף הבנייה. על כך הוסיף יו"ר אגף השוויון בהסתדרות, ד'חיל חמד, נתונים לפיהם מאז תחילת השנה נרשמה עליה ניכרת במספר ההרוגים באתרי הבנייה. מינואר ועד תחילת אוגוסט נרשמו 23 הורגים ויותר מ-100 פצועים קשה ובינוני בענף הבנייה, עליה של כ-20% במספר ההרוגים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. חבר הנהגת ההסתדרות מג'ד אבו יונס הדגיש שחברי סיעת חד"ש מגיעים לבתיהם של הרוגי הענף ומביעים תנחומים על מות יקיריהם. כמו כן, פעילי חד"ש בתלאביב וביפו מקיימים הפגנות מחאה מול אתרי בנייה בעיר בהם נהרגים פועלים.

רוב ההרוגים בענף הבנייה הינם פועלים פלסטינים מהשטחים הכבושים ופועלים ערביםפלסטינים אזרחי מדינת ישראל, נמסר בישיבה. בנוגע לפועלי השטחים הוחלט לקדם פעילות מחאה והסברה נוכח מספר התלונות ההולך וגדל על הפרת זכויותיהם על ידי מעסיקים ישראלים. בישיבה סוכם על תכנית עבודה לחודשים הקרובים הכוללת קמפיין הסברה ארצי בנושא תאונות עבודה בכלל ותאונות עבודה בענף הבנייה בפרט; לדרוש מהממשלה לקחת אחריות על חוסר אכיפת חוקי העבודה ותקנות הבטיחות; לקיים מספר סמינרים וימי עיון ביניהם של בטיחות בענף הבנייה, זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות והתארגנות עובדים במקום העבודה.