סין קוראת להפסקת אש מיידית בעזה ולכינוס ועידה בינלאומית; תומכת בחברות פלסטין באו"ם

שר החוץ של סין, וואנג יי, מחת ביקורת חריפה אתמול (רביעי) על ישראל ועל המלחמה שהיא מנהלת ברצועת עזה בעת מסיבת עיתונאים שכינס בבייג'ינג. על פי סוכנות הידיעות הסינית "סינחואה" הוא קרא להספקת אש מיידית והוסיף "לא ניתן להשתמש בשם תירוץ כדי לפתוח בהרג של אזרחים". השר הסיני דרש "לשחרר את כל העצורים" והוסיף שסין "תומכת בחברות מלאה של הפלסטין באו"ם – נמשיך לעבוד עם הקהילה הבינלאומית כדי להחזיר את השלום ולהציל חיים".

עוד הכריז "אנו קוראים לערוך ועידת שלום רחבה ובעלת סמכויות, על ישראל לחדש את שיחות השלום בהקדם האפשרי". "העובדה שבמאה ה-21 לא ניתן לעצור את האסון ההומניטרי בעזה היא טרגדיה אנושית, אפילו יותר מזה – זו בושה לאנושות", הדגיש.

וואנג חזר אתמול על דברים שאמר בסוף ינואר בעת ביקורו בקהיר: "יש לכנס ועידת שלום בינלאומית בקנה מידה גדול, בעלת סמכות ואפקטיבית יותר" לפתרון המשבר שנוצר ברצועת עזה בעקבות המלחמה. הוא הוסיף שהתשתיות האזרחיות ברצועה נהרסו לחלוטין, ומיליונים נאבקים כדי לשרוד והבטיח שארצו תמשיך לספק סיוע המונטארי לתושביה. לדבריו, על הקהילה הבינלאומית "להקשיב היטב" לחששות הלגיטימיים של כל המדינות באזור.

שר החוץ הסיני הוסיף שיש לקבוע בדחיפות לוחות זמנים ממשיים למימוש פתרון שתי המדינות: מדינה פלסטינית בשטחים שנכבשו ב-1967 בצידה של מדינת ישראל. את ההצהרה מסר שר וואנג לאחר שיחות עם עמיתו המצרי סאמח שוקרי ועם מזכ"ל הליגה הערבית אחמד אבו אל-רייט.

יצוין שדרום אפריקה פנתה אתמול לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג וביקשה להורות על צווים חדשים נגד ישראל. זאת, בעקבות "הרעב המתפשט ברצועה – תולדה של ההפרות הבוטות והמתמשכות של האמנה למניעת רצח עם בידי מדינת ישראל". הפנייה של דרום אפריקה מגיעה לאחר שהאשימה בחודש דצמבר את ישראל ברצח עם בעזה, ופנתה בשל כך לבית הדין. לדברי משרד הבריאות בעזה, עד עתה מתו לפחות 18 בני אדם מתת-תזונה והתייבשות, רובם ילדים.

בתוך כך, נמשכים ההפגזות הישראליות הכבדות והמבצעים הקרקעיים ישראליים, הגורמים להרג ולעקירה של אזרחים, ולהרס בתים וסוגים אחרים של תשתית אזרחית. לדברי משרד הבריאות בעזה, בין שעות אחר הצהריים של ה-5 במרס לשעה 10:30 ב-6 במרס נהרגו 86 פלסטינים, ו-113 פלסטינים נפצעו. עוד סמר המשרד, בין ה-7 באוקטובר 2023 לשעה 10:30 ב-6 במרס 2024 נהרגו בעזה לפחות 30,717 פלסטינים, ו-72,156 פלסטינים נפצעו. סוכנות הידיעות וואפא הוסיפה שילדה פלסטינית בת 13, הניצולה היחידה ממשפחתה, חולצה מחורבות ביתה ההרוס לאחר שהייתה קבורה מתחתן במשך 40 שעות.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/126873/