סין מזהירה את ארה"ב: הצבת מערכות טילים בקוריאה תפגע ביציבות

שר החוץ של סין, וואנג יי, הזהיר אתמול (שבת) את ארצות הברית מהצבת מערכות להגנה מפני טילים בקוריאה הדרומית עקב הניסוי שערכה שכנתה מצפון. על פי הודעה שפרסם משרד החוץ הסיני, וואנג הביע בפני עם שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, את התנגדות בייג'ינג למהלך, ו"דרש שארצות הברית תנהג בזהירות, ולא תפגע באינטרסים של סין ובשלום וביציבות באזור".

2016-02-14_192411

יצוין שקוריאה הדרומית וארצות הברית צפויות להתחיל השבוע בסבב שיחות בנוגע להצבה אפשרית של מערכת המתקדמת להגנה מפני טילים. ארצות הברית הציבה באופן זמני מערכת נ"מ נוספת מסוג "פטריוט" בקוריאה הדרומית, על כך הודיע אתמול הגנרל תומס ונדל, מפקד הארמייה השמינית של ארצות הברית. לדבריו, ההחלטה התקבלה בעקבות שיגור הלוויין של קוריאה הצפונית ולאחר ש"שתי בעלות הברית דנו ביצירת יתרון צבאי-הגנתי נגד קוריאה הצפונית וסין".

יצוין שהפנטגון העריך אתמול כי קוריאה הצפונית לא תוכל לתקוף בנשק גרעיני את ארצות הברית. זאת, להערכתו, בגלל נחיתות הטכנולוגיה המקומית. בחוות דעת שכתב לקונגרס האמריקני, נטען כי "על אף הנחישות לפגוע בארצות הברית, טרם עלה בידה של פיונגיאנג לערוך ניסויים מוצלחים במערכות מורכבות, ולפיכך האפשרות להשתמש בהן כנשק מוטלת בספק".

כמו כן, קרי, נפגש בשישי עם מקבילו הסיני, בגרמניה כדי לדון ב"הפרת החלטות מועצת הביטחון של האו"ם על ידי קוריאה הצפונית בשיגור הטיל הלווייני והניסוי הגרעיני שערכה לאחרונה" – כך נמסר ממחלקת המדינה האמריקנית.