סין הביעה תמיכה בהסכם טראמפ-קים למען לפירוק חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני

שר החוץ של סין וואנג יי בירך והביע את תמיכתו בתוצאות המפגש אתמול (שלישי) בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג צפון קוריאה קים ג'ונגאון בסינגפור. כך מסר רדיו סין. לדבריו המפגש בסינגפור מסמן דף חדש בהיסטוריה לאחר חצי מאה של מתיחות בין ארצות הברית לצפון קוריאה. השלטונות הסינים קראו לשיחות שוויוניות בין טראמפ לקים ג'ונגאון, ועודדו את שתי המדינות לנקוט צעדים ממשיים לקראת השלום. עוד אמר שר החוץ הסיני כי סין תמשיך למלא את חלקה בסיוע לפירוק נשק גרעיני מחצי האי הקוריאני.

2018-06-13_201518

טראמפ וקים נפגשים אתמול בסינגפור (צילום: סוכנות הידיעות סין החדשה)

קים וטראמפ לחצו ידיים אתמול לפני הפסגה ההיסטורית שלהם במלון קאפלה באי סנטוסה שבסינגפור. זהו המפגש הראשון בין מנהיג צפון קוריאה לנשיא אמריקאי. "זה לא היה קל להגיע לכאן", אמר קים לעיתונאים כשישב לצד טראמפ. "הדעות הקדומות והמנהגים הישנים עבדו כמכשולים בדרכנו קדימה, אבל התגברנו על כולם ואנחנו נמצאים כאן היום". לאחר מכן השתתפו שני המנהיגים בפגישה אחד על אחד עם שני מתורגמנים בלבד.

בהצהרה משותפת טראמפ התחייב לספק ערבויות ביטחוניות לצפון קוריאה, כולל הפסקת התמרונים המשותפים עם דרום קוריאה, בעוד קים אישר מחדש את מחויבותו "הנחרצת והבלתי מעורערת" להשלים את פירוק הנשק הגרעיני בחצי האי הקוריאני.