סין דורשת להפסיק את המתקפה; פידל קסטרו שואל: מדוע שולחים צעירים ישראלים אל מותם?

סין דורשת מישראל להפסיק את המתקפה הרצחנית ברצועת עזה. כך עולה מדברי ווּ סְה-קֶה, השליח הסיני המיוחד למזרח התיכון, שפתח ביום חמישי האחרון את ביקורו בישראל וברשות הפלסטינית.ווּ סְה-קֶה, משמש מאז חודש מארס 2009 כשליח הסיני המיוחד למזרחהתיכון. לפני כן, נשא בתפקידים שונים, וכן כיהן כשגריר סין בערב-הסעודיתובמצרים. וו השתתף באופן אישי במהלך המשא ומתן על כינון היחסים הדיפלומטייםבין ישראל לסין, וכן היה מעורב במשא ומתן שנערך לפני החתימה הרשמית.השליח הסיני נפגש בירושלים עם סגן שר החוץ, צחי הנגבי, ולאחר מכןנועד ברמאללה עם ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה ושר החוץ, ריאדאל-מאלכי. השליח הסיני קרא לשני הצדדים להגיע להפסקת אש בהקדם האפשרי ולחדשאת שיחות השלום. על כך מוסר רדיו סין הבינלאומי.

2014-07-19_141830

ווּ סְה-קֶה, השליח הסיני המיוחד למזרח התיכון עם ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה (צילום: רדיו סין)

וו סה-קה אמר, כי "סין עוקבת מקרוב אחר ההתרחשויות האחרונות בסכסוךהישראלי פלסטיני". לדבריו, "סין מבקרת כל צעד של פגיעה בחפים מפשע. במקביל, היא מקבלת בברכה את הצעתה של מצרים להפסקת אש ומקווה כי כל הצדדיםהמעורבים יענו לה בחיוב, ינצרו באופן מיידי את האש וימנעו מנקיטת צעד שעלוללהביא להסלמתו של המצב המתוח"."אנו קוראים ומפצירים בישראל לנצור את האש וכן להסיר את הסגר מעלעזה ולספק תרופות, מזון ועזרה הומניטרית, כמו גם להביא לסיומו של המשברההומניטרי ברצועה בהקדם האפשרי. אנו מביעים את תמיכתנו המלאה בהפסקת האששנערכה היום למשך 5 שעות. במקביל, אנו קוראים לישראל ולצדדים הרלוונטייםלהאריך את הפסקת האש, כך שבסופו של יום ישבו שני הצדדים יחדיו וינהלו משאומתן ליישוב הסוגיה". וו סה-קה גם ציין, כי סין תספק לפלסטינים עזרההומניטרית נוספת.

בנוגע להמשכו של המצב הנוכחי, ציין וו סה-קה, כי "משא ומתן הוא דרךהמוצא המעשית היחידה לסכסוך הישראלי פלסטיני. שימוש בכוח צבאי לא יביאלפתרון הבעיה, אלא יגרום להגברת העוינות והשנאה ויעמיק את סבלם של שניהעמים".

במקביל, קרא השליח הסיני גם לחמאס לקבל את הפסקת האש ולבחור בדרךהמשא ומתן. "ראוי שהחששות שהעלה חמאס, במיוחד בנוגע למצבה של רצועת עזה, יעוררו את תשומת ליבה של הקהילייה הבינלאומית. אך במקביל אנו גם מדגישים, כי לאחר הקמת ממשלת הפיוס הפלסטינית, השאלה הפלסטינית צריכה להיות נידונהולהיפתר במסגרת כוללת זאת. בבואם לעסוק בשאלות העומדות על הפרק, כל הפלגיםוהארגונים הפלסטיניים צריכים להציב את בטחון חייהם של בני עמם, כמו גםאושרם בראש סדר העדיפויות. סין מעוניינת לפעול להפסקת הפעילות הצבאית של ישראל נגד רצועת עזה. אנו גם מעוניינים להשקיע מאמצים ביחד עם הצד הפלסטיני, ולשכנע גם את החמאסלקבל את הצעת הפסקת האש המצרית, כך שהפעילות הצבאית תגיע לסיומה בהקדםהאפשרי ויחודש המשא ומתן".

יצוין שאתמול פורסם בגראנמה, עיתון המפלגה הקומוניסטית הקובנית, טור שנכתב על ידי מנהיג המהפכה הקובנית, פידל קסטרו. בטור מגנה קסטרו אל המתקפה בעזה ואת מותם של מאות פלסטינים, רבים מהם ילדים. "נשיא ארה"ב נתן את תמיכתו לפעולה הנפשעת והגדיר אותה כ'מעשה של הגנה עצמית'", כתב קסטרו והדגיש: "אובמה לא תומך בדוד הנאבק בגוליית, אלא בגוליית נגד דוד".

ועוד כתב קסטרו "כידוע, נשים וגברים בישראל המוכשים עד מאוד והם נשלחים אל מותם ללא כבוד. אינני יודע מהי האסטרטגיה הצבאית של הפלסטינית. אבל אני יודע היטב שלוחמים מוכנים להקריב את חייהם כדי להגן על אדמתם. לוחמי סטלינגרד הגיבורים הוכיחו זאת. אני רוצה להביע סולידריות עם העם הפלסטיני הגיבור המנסה להגן על שטחי מולדתו".

לטור המלא של פידל קסטרו (בספרדית):

http://www.granma.cu/cuba/2014-07-18/provocacion-insolita