סיור בכפרים הבדואים הבלתי מוכרים ובכפרים שקיבלו הכרה לאחרונה

סיור להכרת הכפרים הבדואים בלתי מוכרים ובכפרים שקיבלו הכרה לאחרונה יתקיים ביום רביעי הקרוב, 18 במאי, ביוזמת פורום דוקיום בנגב. מארגני הסיור מסרו "כמה מאיתנו יודעים כמה בתים נהרסים בשנה בנגב? כמה כפרים בלתי מוכרים יש בנגב? איך זה לחיות בלי חשמל ובלי מים? אם מעניין אתכם ללמוד ולהכיר קצת יותר את הקהילה הבדואית שמהווה שליש מאוכלוסיית הנגב, בואו איתנו לסיור קצת אחר".

2016-05-14_194135

הסיור ייצא ממרכז מורים שבשדרות רגר בבארשבע, מול אוניברסיטת בןגוריון, בשעה 8:45, החזרה מתוכננת לשעה 13:45. בסיור "נבקר בכפרים בלתי מוכרים ובכפרים שקיבלו הכרה לאחרונה ונדבר עם התושבים על החיים שלהם, על מדיניות הממשלה כלפיהם ועל המאבקים שלהם לשוויון זכויות", נמסר עוד.

פורום דוקיום בנגב לשוויון אזרחי הוקם בשנת 1997 על ידי תושבים ערבים ויהודים בנגב, במטרה לשמש מסגרת לשיתוף פעולה ערבייהודי כבסיס למאבק משותף לשוויון זכויות מלא בין ערבים ויהודים המאפשר צדק חברתי וצדק חלוקתי לאוכלוסיות הנגב. אחת הסוגיות המרכזיות שעומדת לנגד הארגון היא המאבק למען הכרה בכפרים הבדואים הבלתי מוכרים בנגב. ייחודו של הפורום בהיותו ארגון ערבייהודי יחיד שהוקם בנגב, הפועל למען דוקיום ושוויון אזרחי ועיקר פעילותו מתמקדת במדיניות ובאוכלוסיית הנגב. הארגון משתף פעולה עם ארגונים יהודיים וערביים בנגב וברחבי הארץ כולה. פורום דוקיום בנגב רואה בכל ממשלות ישראל ורשויותיהן השונות, אחראיות למניעה של זכויות אזרחיות מלאות מערביי הנגב. לאור תפיסה זו, רואה הפורום כאחת ממשימותיו העיקריות את עידוד השותפות היהודיתערבית במאבק למען זכויות אזרח, זכויות אדם ושוויון אזרחי לערביםהבדואים בנגב. כל הפעילויות והפרויקטים של הארגון מבוססים על פעילות משותפת ערביתיהודית.

האירוע פסייבוק:

https://he-il.facebook.com/events/1576921459304444