סולידריות פלסטינית עם המחאות ברחבי ארה"ב בעקבות הרג הצעיר השחור

ההפגנות ברחבי ארה"ב בעקבות הרג צעיר שחור, מייקל בראון, בלתי חמוש על ידי שוטר לבן במיזורי, נמשכות והן מקיפות כ-90 ערים. מושל מיזורי ג'יי ניקסון חתם היום (שני) על צו לשליחת כוחות המשמר הלאומי לפרבר פרגוסון – בו נרצח הצעיר. "הלילה, יום של תקווה, תפילות ומחאות שקטות נהרסו על ידי פושעים אלימים", כתב ניקסון באתר שלו. כתוצאה מכך, הוסיף ניקסון, הוא קרא למשמר הלאומי לסייע "בהשבת השלום והסדר לקהילה הזו". כוחות המשטרה פיזרו הלילה גז מדמיע לעבר המפגינים שהפרו את העוצר שהוכרז במקום. הרשויות הכריזו הלילה (שני) פעם נוספת על עוצר בפרבר של סנט לואיס, מחצות (שעון מקומי) עד השעה 5:00. חרף הכרזת העוצר מאות מפגינים התאספו אמש ברחובות והפגינו נגד המשטרה, שנקטה ביד קשה נגדם. אדם אחד נפצע אנושות מירי ושבעה נוספים נעצרו.

ההפגנות נגד הגזענות בפרברי סנט לואיס שבמיזורי נמשכות והמחריפות בימים האחרונים, ולאחר יממה שבה המשטרה החלה להשתמש בגז מדמיע נגד המפגינים, המוחים מקבלים תמיכה ועצות ממפגינים אחרים שמכירים את הנושא מקרוב פלסטינים שתחת כיבוש בגדה המערבית. פלסטינים רבים פנו ישירות אל המפגינים השוחרים וצייצו עצות להתמודדות עם האמצעים לפיזורי הפגנות. בין הטיפים: לשטוף את הפנים במים ולא לשפשף את העיניים

 2014-08-18_165042

ראנה נזאל: "פלסטין יודעת מה זה כשיורים בך בגלל מוצאך"

מרים ברגותי, סטודנטית באוניברסיטת ביר זית שממוקמת צפונית לרמאללה, הגיבה לתמונות הקשות מההפגנות במיזורי וצייצה בטוויטר בתגובה: "סולידריות עם פרגוסון. זכרו לא לגעת בפנים לאחר (שירו לעברכם) גז מדמיע ושימו מים". ברגותי הוסיפה בציוץ נפרד "תדאגו תמיד לרוץ נגד כיוון הרוח ולהישאר רגועים לאחר גז מדמיע. הכאב יחלוף, אל תשפשפו את העיניים".

משתמשים רבים ברשת החברתית הצטרפו במהרה לציוציה של ברגותי, ופלסטינים נוספים צייצו גם הם את עצותיהם: "אל תשמרו יותר מדי מרחק מהמשטרה", צייץ רג'אי אבוחליל, "אם תישארו קרובים אליהם הם לא ישתמשו בגז מדמיע". בפרסום נפרד הוא הוסיף: "תמיד המדוכאים ידאגו למדוכאים, לא משנה איפה בעולם. פלסטין עומדת לצד פרגוסון". רופא פלסטיני ממזרח ירושלים דווקא הציע לא לשטוף את העיניים מיד לאחר המגע עם גז מדמיע, ואמר שעדיף לחכות שהכאב יחלוף. המשתמשת ראנה נזאל הדגישה: "פלסטין יודעת מה זה כשיורים בך בגלל מוצאך".