נשלמות ההכנות לוועידת מק"י

הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) התכנס ב-14 בנובמבר בנצרת, ודן במצב הפוליטי ובהכנות לקרת הוועידה שלאמןהמניין של המפלגה, אשר תתקיים ב-13-12 בדצמבר. לוועידה יוצע להחליט לקיים כינוס מושב מיוחד לבחינת שינויים בתקנון.

HADASH2

בהודעה שפרסם הוועד המרכזי בוקרה בחריפות מדיניותה ההרסנית של ממשלת נתניהו בשטחים הכבושים, ובמיוחד בירושלים המזרחית, שם מתגברת הבנייה בשכונות שמעבר לקו הירוק. הממשלה יוזמת פרובוקציות במסגד אלאקצא ומרחיבה את פרויקט ההתנחלויות, במטרה לגרום לתבערה אשר תסיר מסדר היום את הפתרון המדיני של השאלה הפלסטינית, פתרון הזוכה בתמיכה ובהכרה גוברת בקרב פרלמנטים וממשלות בעולם.

הוועד המרכזי של מק"י מגנה את הרצח הנפשע של הצעיר חיר אדין חמדאן מכפר כנא, אשר נורה בידי שוטר בדם קר. מק"י מטילה את האחריות על הממשלה כולה, ובפרט על השר לביטחון פנים, אשר מתייחסים לאזרחים הערבים כאל אויבים. על השר אהרונוביץ' להתפטר, ואת השוטרים האחראים לפשע יש להעמיד לדין.

הרצח בכפר כנא מצטרף לאווירת ההסתה הכללית כלפי האוכלוסייה הערבית בישראל, אותה יוזמת הממשלה במטרה להדיר את האזרחים הערבים ממעגל ההשפעה הפוליטית. הוועד המרכזי של מק"י מדגיש כי הציבור הערבי ימשיך להיאבק למען שלום צודק, למען שוויון אזרחי ולאומי, ולמען הדמוקרטיה ונגד סכנת הפאשיזם.

הוועד המרכזי של מק"י קורא לחברי המפלגה ולאוהדיה, לחברי בנק"י ולשותפינו בחד"ש, להתגייס להצלחת המערכה למען העלאת שכר המינימום ל-30 שקלים בשעה. הצעת החוק תובא להצבעה בכנסת בחודש הבא, ועל סניפי המפלגה ליזום פעילות ציבורית בתמיכה בחוק.

הוועד המרכזי של מק"י מביע את הערכתו למנהיג ראמז ג'ראייסי, חבר הנהגת חד"ש, על פועלו כראש עיריית נצרת וכיו"ר הוועד הארצי של ראשי הרשויות המקומיות הערביות. חברי הוועד המרכזי השתתפו באירוע ההוקרה ההמוני אותו יזמה חזית נצרת הדמוקרטית.

הוועד המרכזי של מק"י קורא לסניפי ולמחוזות המפלגה להבטיח את המשך הפצת העיתון "אלאתיחאד" ולסייע בגיוס מנויים חדשים לעיתון.

הידיעה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב