נשיא פרגוואי המושחת וההומופוב מבקר בישראל ויתקבל על ידי נשיא המדינה

נשיא פרגוואי המושחת וההומופוב, הוראסיו קארטס, מבקר בישראל ויתקבל על ידי נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, מחר בשעה 9:30, שיערוך קבלת פנים ממלכתית לכבודו. נשיא פרגוואי, המגיע לביקור ממלכתי בארץ, יתקבל בטקס רשמי במהלכו יושמעו המנוני שתי המדינות, שני הנשיאים יסקרו את משמר הכבוד הצה"לי ובסיום הסקירה יישאו הצהרות משותפות. מלשכת הנשיא נמסר כי "לאחר מכן יקיימו השניים פגישת עבודה במסגרתה ידונו בקידום שיתוף הפעולה בין ישראל ופרגוואי".

2016-07-17_202115

אנשי שמאל, ביניהם פעילי המפלגה הקומוניסטית, מפגינים נגד הנשיא קארטס ביום שישי האחרון במרכז הבירה אסונסיון (צילום: המפלגה הקומוניסטית של פרגוואי)

קארטס נבחר ב-21 באפריל 2013 למשרת נשיא פרגוואי, מטעם מפלגת "קולורדו" (או בשמה הרשמי: התאחדות הרפובליקאים הלאומיים) ברוב של 45% מהקולות. הוא מכהן בתפקיד החל מ-15 באוגוסט 2013. בבעלותו של אביו של קארטס הייתה הנציגות של יצרנית המטוסים האמריקאית "ססנה" במדינה. בנעוריו למד במכללה הגרמנית "גתה", במכללה הבינלאומית ובמכללה הישועית "קריסטו ריי" באסונסיון. אחרי כך הוא למד בארה"ב.

כשחזר לפרגוואי, פתח עסק לממכר חלקי חילוף למטוסים, ומאוחר יותר חברה למכירת מוצר חקלאות. בשנת 1986 הוא פתח חברה להחלפת כספים בשם "אממביי", החברה גדלה והפכה מאוחר יותר, בשנת 1992, לבנק בשם זהה, בשוויו כעת של כ-500 מיליון דולר והוא הגדול במדינה הדרוםאמריקאית. במשך השנים הבאות הוא הקים מספר רב של חברות, המאוגדות בקבוצה בשם "גרופו קארטס". ב-1985 נאשם קארטס שרימה את הבנק המרכזי ואף נידון למאסר בשל כך. הוא ברח מפרגוואי ושב אליה רק בעבור 4 שנים. ב-2008 הוא קיבל חנינה, חרף העובדה שלא בילה ולו יום אחד במאסר.

על פי אתר ההדלפות ויקיליקס שמו של הנשיא המבקר בישראל נקשר על ידי הסוכנות למאבק בסמים של ארה"ב ((DEA כסוחר סמים וכמי שעושה שימוש בחוות שבבעלותו ובצי המטוסים להעברת סמים ממדינה למדינה. יצוין עד לשנת 2009 קארטס לא היה מעורב כלל בפוליטיקה, ואף לא היה רשום בפנקס הבוחרים. בשנת 2009 הצטרף למפלגת הימין הניאוליברלית "קולורדו", תוך הצהרה שמטרתו היא "למנוע את היסחפותה של פרגוואי לגל השמאלני המתחולל באמריקה הלטינית". בזכות הונו הרב, הוא הפך במהרה למועמד מוביל במערכת הבחירות של שנת 2013. הוא זכה לתמיכתם של בעלי ההון, רבים מהם מכהנים כעת כשרים בממשלתו הפרואמריקאית. במהלך קמפיין הבחירות, הצהיר קארטס מספר הצהרות הומופוביות, בין השאר אמר כי הוא יירה לעצמו באשכים, אם יתברר כי אחד מילדיו הוא הומוסקסואל. הנשיא ריבלין קרא היום להפסיק את ההסתה נגד הקהילה הגאה ואומר כי דברים שהשמיעו בעת האחרונה רבנים, מנהיגים ואנשי רוח הכאיבו לו מאוד. במהלך פגישה עם משפחתה של שירה בנקי, שנרצחה במצעד הגאווה בירושלים, במלאות שנה לרצח, אמר ריבלין כי הבדלים פוליטיים, דתיים או על רקע נטייה מינית אינם מצדיקים אלימות והסתה.