נשיא ניקרגואה דניאל אורטגה נבחר שוב: זכה ביותר מ-72% מקולות הבוחרים

נשיא ניקרגואה דניאל אורטגה, מנהיג החזית הסנדיניסטית לשחרור לאומי (FSLN), מוביל בפער ניכר בבחירות לנשיאות המדינה – כך עולה מהתוצאות הכמעט סופיות שפורסמו אמש (שני). אורטגה, לוחם גרילה לשעבר, זכה בכ-72% מקולות הבוחרים. יריבו המרכזי של אורטגה, מנהיג מפלגת החוקה הליברלית (PLC) הימנית וניאו-ליברלית מקסימו רודריגז נמצא הרחק מאחור עם 14% תמיכה. יתר המועמדים, כולם ממפלגות הימין, זכו לאחוזים ספורים מקולות הבוחרים. על כך מסרה סוכנות הידיעות הקובנית פרנסה לטינה.

2016-11-08_200403

הנשיא דניאל אורטגה וסגנית הנשיא, רוסריו מוריליאו, בעת אסיפת בחירות (צילום: פרנסה לטינה)

יצוין שאורטגה פיקד על כוחות הגרילה ששמו קץ לרודנות של הנשיא אנסטסיו סומוסה שזכה לתמיכה אמריקאית וישראלית נדיבה ואילו יריבו רודריגז היה ממפקד כוחות ה"קונטרה" שנאבקו בסנדיניסטים בשירות ארה"ב.  הגנרל סומוסה היה רודן ניקרגואה בשנים 1967-‏1979. הוא כיהן כנשיא המדינה בשנים 1967–1972 ו-1974–1979 לאחר בחירות מפוקפקות. הוא היה הנשיא השלישי והאחרון של ניקרגואה משושלת סומוסה, שהחזיקה בשלטון משנת 1936.

עוד עולה מתוצאות הבחירות שהחזית הסנדיניסטית זכתה לרוב גדול בפרלמנט. באסיפת הבחירות האחרונה אמר אורטגה למתכנסים: "לפני עשרות שנים, היו קציני צבא ארה"ב שניהלו את הבחירות בניקרגואה ואף קבעו את התוצאות. עתה, העם חופשי לבחור את נציגיו – ללא התערבות זרה. כעת, אין ולו גנרל אמריקאי אחד על אדמת המולדת".