נציג מק"י במסיבת עיתונאים במקסיקו: לצד העם של ונצואלה ונגד האימפריאליזם

    בשבוע שעבר נערך במקסיקו סמינר בינלאומי, המאורגן בידי מפלגת העובדים המקסיקנית, בו השתתפו גם שני נציגי מק"י: ד"ר עופר כסיף, חבר הלשכה הפוליטית וראש המחלקה לקשרי חוץ של המפלגה, והנדיה סע'ייר, חברת הוועד המרכזי. בסמינר משתתפים נציגים מ-118 ארגונים, מפלגות ותנועות שמאל, מ-39 מדינות.

    במסיבת עיתונאים שנערכה בפרלמנט במקסיקו, נשא דברים כסיף בשם מק"י: "בשם המפלגה הקומוניסטית הישראלית, חבריה היהודים והערבים גם יחד, אנו שולחים את ברכותינו ותמיכתנו לעם בוונצואלה ולנשיא ניקולאס מדורו, במאבקם נגד האימפריאליזם האמריקאי ונגד הימין הקיצוני, עושה דברו בוונצואלה פנימה".

 2014-03-29_163750

ד"ר עופר כסיף (ראשון משמאל) מעניק שי צנוע לנשיא לשעבר של הונדורס, מנואל סלאיה, לצידם הנדיה סע'ייר (צילום: אל אתיחאד)

    כסיף הוסיף: "בשנת 1936 התייחס הנשיא האמריקאי פרנקלין דלאנו רוזוולט לרודן של ניקרגואה, אנסטסיו 'טאצ'ו' סומוסה, ואמר: 'הוא בן זונה, אבל הוא שלנו'. מאז ועד היום, 'בני זונות' רבים כבר עבדו בשירות האימפריאליזם האמריקאי, אבל 'דוקטרינת הבן זונה' נשארה כשהייתה: האימפריאליזם מתמיד בחיפושיו אחר 'בני זונות' שישרתו אותו ויקדמו את האינטרסים שלו נגד ריבונותם של העמים, רווחתם וטובתם. במזרח התיכון, מצא לו האימפריאליזם 'טאצ'ו' קבוע – את ממשלות ישראל הציוניות ואת המשטרים הערבים הריאקציוניים. אסור לאימפריאליזם לנצח – לא במזה"ת ולא באמריקה הלטינית! בסופו של דבר, אנחנו ננצח!".

במפגש הפתיחה של הכנס השתתף נשיא הונדורס המודח, מנואל סלאיה, שאמר כי "מתפתחת ברחבי היבשת קנוניה ימנית, בתמיכת ארה"ב, כדי להרוס את מה שהשיגו העמים השונים במהלך העשור האחרון". לדבריו ,מטרת הקנוניה היא "להשיב את הניאוליברליזם ולהעמיק את ניצול העמים".

חבר הפרלמנט מסיעת מפלגת העובדים, רפאל ארליאנס, אמר על הסמינר: "זהו סמינר חשוב מאוד עבור השמאל באמריקה הלטינית. במהלכו אנו לומדים רבות על ניסיונם של אחרים, בפינות שונות של העולם. במרוצת השנים, פעילים שהגיעו למקסיקו כדי לשתף אותנו בניסיונם, נבחרו לעמוד בראשן של מדינות, וביניהן: בוליביה, ונצואלה, אקוודור ואורוגוואי". הדיונים השנה נערכים סביב שלושה נושאים מרכזיים: "המשבר הקפיטליסטי והשלכותיו על הסביבה ועל המשאבים הטבעיים", "שילוב בין מדינות בפריפריה" ו-"קולוניאליזם וניאוקולוניאליזם במאה ה-21".