נפלו מגובה רב: תוך 24 שעות שני עובדי בניין נהרגו בתאונות עבודה בת"א ובפוריה

פועל כבן 40 נהרג הבוקר (שישי) לאחר שנפל מגובה באתר בנייה ברחוב ארלוזורוב בתל אביב. צוות מד"א שהוזעק למקום דיווח על גבר עם חבלה רב מערכתית ללא סימני חיים, וקבעו את מותו. הפרמדיקים של מד"א סיפרו: "הובילו אותנו אל הפועל ששכב מחוסר הכרה לאחר שנפל מגובה רב. הוא סבל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד והיה ללא סימני חיים. נאלצנו לקבוע את מותו במקום". העובד הוא הקורבן התשיעי בתאונות עבודה מאז תחילת השנה.

יצוין שאתמול נהרג עובד (40) לאחר שנפל מגובה באתר לבניית מרכז שיקום לצפון במרכז רפואי צפון – בית חולים פוריה. מבצעת הבנייה באתר היא חברת "קן התור הנדסה ובניין ובע"מ", חברה מוכרת לעבודות ממשלתיות. מהקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה נמסר שלפני שנה וחצי הוטל באתר זה צו בטיחות בשל ליקויי בטיחות רבים באתר. לפני חצי שנה הוטלו באתר אחר בביצוע החברה, לבניית מבנה מחקר ושיקום בבית החולים סורוקה בבאר שבע, צווים להפסקת העבודה בשל ריבוי ליקויי בטיחות, פעמיים במהלך אותו החודש. כמו כן, לפני ארבע שנים, בעת שהעבודות באתר מרכז שיקום לצפון שבוצעו על ידי החברה הקבלנית "שתית", התרחשה באתר תאונה קשה מאד בה נפצע עובד בן 25 באורח אנוש, לאחר שנפל מפיגום זיזי בגובה 4 מטרים.

"הישנות ליקויי הבטיחות והתאונות באתר זה בייזום ממשלתי, כמו גם באתרים אחרים בביצוע מבצעת הבנייה הנוכחית והקודמת, שתיהן קבלניות מוכרות לעבודות ממשלתיות, מעידה על ליקויים בניהול ובפיקוח על בטיחות העובדים באתרי הבנייה בכלל ובאלה הנבנים בייזום ממשלתי בכספי ציבור בפרט. צער רב במיוחד מסבים מותם ופציעתם של עובדים במהלך בניית בתי חולים ומוסדות רפואיים שנועדו להביא מזור ומרפא", הדגישו.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127217