נמשכת השביתה של הווטרינריים בשירותי המזון במשרד הבריאות חרף התנגדות ההסתדרות

נמשכת השביתה ללא הגבלת זמן שהכריזה הסתדרות הרופאים הווטרינריים (הרו"י)  בשירותי בריאות המזון שבמשרד הבריאות. השביתה פרצה עקב הפגיעה מתמשכת בהסכמי העבודה, בתנאי העבודה הקשים ובשל מחסור חמור ברופאים וטרינריים ביחידת הפיקוח על המזון.

מכינים דגים לייצוא לישראל (צילום ארכיון: זו הדרך)

 

יצוין שבמקום לתמוך בשובתים ודרישותיהם, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע אתמול (חמישי) על השעייתו לאלתר של יו"ר הרו"י, ד"ר מיכאל אטינגר. זאת, "בעקבות החלטתו של אטינגר לקדם שביתה של הרופאים הווטרינרים ללא אישור רשמי של מוסדות ההסתדרות". בר-דוד החליט להשעות את אטינגר מתפקידו על להחלטה של ועדת המשמעת של האגף לאיגוד מקצועי בעניינו.

כמו כן, משרד הבריאות שבראשו עומד יו"ר מרצ לשעבר, ניצן הורוביץ, מנסה אף הוא לשבור את השביתה על ידי הפעלת שוברי שביתה. לדברי אטינגר "צמרת משרד הבריאות עושה הכול כדי לשבור את הרופאים הווטרינרים השובתים, במקום להתייחס אליהם, להון האנושי בכבוד מקצועי ולחזקם. צמרת המשרד נמנעת מהפעולה הפשוטה המתבקשת – להידבר בתקשורת מכבדת, ולהתכנס מיד למשא ומתן ענייני. תחת זאת, נשלחו שני הרופאים הווטרינרים שהחליטו להפר שביתה".

לדברי אטינגר, יחידת פיקוח המזון חייבת לכלול לכל הפחות 30 רופאים וטרינריים בתקן מלא. "בקיץ זעמנו על כך שרק 13 רופאים וטרינריים עובדים כמו משוגעים בעומס קיצון, ובלי תנאים בסיסיים כמו רכב צמוד, מדן ועד אילת כעת, התפטרו כבר שני רופאים וטרינריים מהיחידה ועוד שניים בדרך להתפטר".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116768