נמשכת השביתה ללא הגבלת זמן: נפתח המו"מ בין האוצר לאיגוד העובדים הסוציאליים

מאות עובדות סוציאליות הפגינו שוב הבוקר (רביעי) ברחבי הארץ. בין היתר המפגינות חסמו צמתים בעפולה, נתניה, רעננה, גילת, צומת הרחובות ארלוזורובנמיר בתל אביב, ועוד. זאת, במסגרת מחאת העו"סיות על הייבוש התקציבי של שירותי הרווחה ותנאי העסקתם העובדים הסוציאליים. המפגינים במקום חוסמים את דרל נמיר לכיוון צפון עם שלטים וקוראים "לא נוותר". חודש לאחר תחילת המחאה, ולאחר תשעה ימי שביתה, התקיימה אתמול (שלישי) ישיבת מו"מ בין איגוד העובדות הסוציאליות לבין שר האוצר, ישראל כ"ץ, אנשי אגף תקציבים ונציגי אגף הממונה על השכר.

עובדות סוציאליות חוסמות, הבוקר, את צומת הרחובות ארלוזורובנמיר בתל אביב (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)

בתום הישיבה סיפרה יו"ר האיגוד ענבל חרמוני על תוכן הפגישה: "הצגנו בפני שר האוצר את מצב קריסת השירותים החברתיים, את העובדה ש-1,000 תקנים של עובדות סוציאליות לא מאוישים בגלל השכר הנמוך, הצגנו את העומס הבלתי אנושי על העובדות בשל מגפת הקורונה ואת מקרי האלימות הקשים כתוצאה מהעומס ותנאי העבודה. שר האוצר היה קשוב והורה לפתוח מייד במו"מ", אמרה חרמוני.

יו"ר האיגוד הסבירה כי הניחו על השולחן כמה הצעות שיובילו לסיום השביתה: "ביקשנו תוספת כספית לכל העובדות בעקבות משבר הקורונה, תקצוב תוכנית המוגנות ויציאה למו"מ מלא על רפורמה מקיפה בשכר". עוד אמרה חרמוני: "הבהרנו שלא נסכים להצעות פקידי האוצר לעבודה נוספת של העובדות הסוציאליות ברשויות המקומיות תמורת תוספת של כמה עשרות שקלים"? חרמוני הוסיפה כי השביתה תימשך עד שמשרדי הממשלה יענו לדרישותיהן. "אנו ממשיכות במחאה ובשביתה בתקווה שבמשרד האוצר יפתחו את העיניים ויראו את המצוקה בשירותי הרווחה ויפתחו את האוזניים וישמעו את זעקת העובדות הסוציאליות", הצהירה חרמוני שהשתתפה הבוקר בישיבה בכנסת ובה הסבירה את יעדי המאבק.

דבריה של ענבל חרמוני, הבוקר, בכנסת:

https://www.facebook.com/swunionil/videos/765514954200962