נמשכת ההסתה נגד דב חנין: קצינים במילואים דורשים לפסול אותו

 

שבעה ימים לפני הבחירות לראשות העיר ת"א-יפו וההסתה שהחלה ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) נגד המועמד ח"כ דב חנין (חד"ש) לא נפסקת ולו לרגע. קצינים במילואים פנו לראשי הסיעות הגדולות בכנסת וביקשו מהם לצאת נגד המועמד חנין. במכתב הקצינים במילואים, הם טוענים כי מועמדתו של חנין לראשות העיר "פוגעת בחיילי צה"ל". לטענתם, העובדה שחנין תומך באופן פומבי בסרבני כיבוש השטחים, ו"מתנער מסמלים ממלכתיים" הופכת אותו למועמד לא ראוי לעמוד בראש העיר העברית הראשונה. "לא יעלה על הדעת, כי נציג ציבור יהודי הרואה עצמו מועמד לראשות אחת הערים המרכזיות במדינה, יתמוך בסרבנות ויבוז להמנון הלאומי".
 
עוד הוסיפו הקצינים במכתבם: "דינה של העיר תל-אביב-יפו אינו כדינה של הכנסת. הכנסת מטבעה נשענת על חילוקי דעות לאומיים והיא המקום לייצג את שלל גווניה הפוליטיים של מדינת ישראל. לעומת זאת, העיר תל-אביב-יפו נוסדה כעיר יהודית ציונית ולא ייתכן שהעומד בראשה יהיה דמות אנטי-ציונית קיצונית". בשל סיבות אלו ביקשו הקצינים לקרוא באופן פומבי לפסול את מועמדותו של ח"כ חנין.  
 
גם פרופ' אוריאל רייכמן, שהשתתף בכנס תמיכה של "מפלגת הירוקים" תקף את חנין: "אף אחד מכם לא מתבייש לעמוד דום ולשיר את 'התקווה' וגם לא מתבייש לשרת בצבא ואני חושב שמי שאין לו הערכים הבסיסיים הללו והנכונות לעשות מעשה ציוני בעניין, הוא לא לעניין". שרון שחף, דוברת "עיר לכולנו", מסרה בתגובה: "'מכתב החמישה', הכולל קצין אנונימי, רצוף בשקרים ובהטעיות. מצער לראות שהלחץ של יריבנו מוביל אותם להקצנת הספינים, שאין להם שום קשר למציאות ונועדו לשרת צרכים פוליטיים של יריבים ולעצור את השינוי הנדרש בעיר. אנחנו בטוחים שהציבור בעיר נבון ויודע לבחור על פי השאלות האמיתיות העומדות על הפרק. כמובן, שבימים אלה מצער לראות שיש כאלה שלא למדו את לקח ההסתה". למרות הבקרות ממשיכים במטהו של מועמד "עיר לכולנו" בקו שלהם – וחנין הזמין את חולדאי לערוך עימו עימות. במטה חולדאי סירבו לבקשה. חולאי ממעט להתראיין בשנים האחרונות, ולמעשה הוא נוהג באותה שיטה גם בתקופה שלפני הבחירות. חנין, מועמד "עיר לכולנו" החליט רק לפני כמה שבועות על התמודדותו לראשות העיר וזוכה לתמיכה לא מעטה בעיקר בקרב אלה שמאסו בחולדאי. חנין הסביר: "חובתו של ראש העיר להתייצב בפני הציבור ולהגן על עמדותיו. הדרך הטובה ביותר באמצעות עימות ענייני ופתוח".
 
גם עיתון הסטודנטים של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב "תזה" הצטרף למשמיצים. זאת, בעקבות הודעת יו"ר האגודה במוסד להשכלה גבוהה, גיל גולדנברג, אשר פרסום "שאגודת הסטודנטים תומכת בחולדאי" מבלי לקבל אישור מכל גורם באגודה. בעיתון שהופץ עם תחילת שנת הלימודים פורסם ראיון ארוך עם ח"כ יחימוביץ', בו היא אומרת "אני חושבת שחנין מודע לכך שהוא משחק עם קהלים שלא מבינים באמת את השקפת עולמו, נמנע במכוון מלהסביר להם מדוע אינו ציוני". ועוד: "יש תושבים האומרים 'אנחנו רוצים ראש עיר נחמד – מה זה משנה אם הוא ציוני או לא ציוני?' זה אחד הדברים המופרכים ששעמתי". יצויין שבראיון הארוך אין ולו מילה אחת ביקורת על חולדאי.
 
ח"כ יחימוביץ', שכאמור החלה לפני חודשים את מסע ההסתה נגד חנין, גם מככבת בכרוז מעוצב היטב המופץ בימים אלה בתיבות הדואר ברחבי העיר. בשיחה עם מפיצי הכרוז, עולים חדשים מרוסיה שאינם קוראים עברית והמקבלים שכר מינימום מחברה מסחרית העוסקת בהפצת עלונים בתיבות הדואר ברחבי הארץ, עולה כי רבבות כרוזים הופצו בעיר. הם סירבו לגלות את שם החברה ששכרה את שירותיהם ואמרו שאין להם מושג מי עומד מאחורי הקמפיין. בכרוז: ציטוטים כביכול של חנין כפי שפרסמו בשבועון הימיני "מקור ראשון", ציטוטים מדברי ח"כ יחימוביץ' והתקפה על מועמד הרשימה "עיר לכולנו", יו"ר ועד תושבי כפר שלם, אהרון מדואל שכונה בכרוז "פולש הקרקעות". בכרוז נכתב עוד בהבלטה: "פוליטיקאי אנטי ציוני, דב בוריס חנין, קומוניסט לראש העיר".