נמשכות המחאות בעקבות רצח בנאת: הקומוניסטים החליטו לנטוש את ממשלת הרשות הפלסטינית

הקומוניסטים של מפלגת העם הפלסטינית החליטו לנטוש את ממשלת הרשות בעקבות הרצח של הפעיל ניזאר בנאת בידי מגנוני הביטחון. כך הודיע אמש (ראשון) במסיבת עיתונאים שנערכה ברמאללה מזכ"ל המפלגה, באסם סלחי. הנהגת הקומוניסטים החליטה על הצעד בתום דיון סוער ועקב כך שר העבודה ברשות ונציגה, ד"ר נסרי אבו-ג'יש, עומד להגיש את התפטרותו.

בנאת נהג לבקר באופן עקבי את הנהגת הרשות הפלסטינית ומת לפנות בוקר ביום חמישי ממכות שספג בעת מעצרו. הוא נעצר בסביבות השעה 3:30 בבית קרוביו והבוקר נחשפו סרטונים ובהם רגע חטיפתו בידי אנשי ביטחון בליבוש אזרחי. סלחי אמר במסיבת עיתונאים שמפלגתו מתנגדת להפרת החירויות הדמוקרטיות וקרא להתאחד סביב היעד המרכזי של העם הפלסטיני: לשים קץ לכיבוש הישראלי.

מפגינים במרכז רמאללה, אמש, דקות ספורות שהותקפו בפראות על ידי אנשי מגנוני הביטחון בליבוש אזרחי (צילום: אקטיבסטליס)

 

יצוין שהמחאות בעקבות הרצח נמשכו גם אתמול, זה היום הרביעי. מאות התכנסו במרכז רמאללה, גינו את חיסולו של בנאת, קראו להקמת ועדת חקירה עצמאית ואף דרשו את התפטרותו של היו"ר הרשות, מחמוד עבאס (אבו מאזן). עשרות שוטרים בליבוש אזרחי החלו ליידות אבנים לעברם בעת שניסו להתקרב למוקטעה, מתחם הכולל את בנייני הממשלה של הרשות הפלסטינית ואת מעונו הרשמי של עבאס. אל מיידי האבנים הצטרפו כוחות המשטרה המיוחדים לפיזור הפגנות שעצרו אחדים מהמפגינים.

גם עיתונאים רבים נפגעו בעת פיזור ההפגנה. הם הותקפו בידי שוטרים והבוקר קרא איגוד העיתונאים הפלסטינים לפיטורי מפכ"ל משטרת הרשות. האיגוד מסר כי שוטרים במדים ובליבוש אזרחי אף איימו על העיתונאים לבל ימשיכו לסקר את המחאות נגד עבאס. האיגוד מסר שללא מענה הולם לדרישותיו, חבריו יחרימו את האירועים הרשמיים של הרשות.

 

עוד בנושא:

אלפי מפגינים בערי הגדה בעקבות רצח ניזאר בנאת בידי מגנוני הביטחון של הרשות

 

סרטון – מסיבת עיתונאים של באסם סלחי:

https://www.facebook.com/Alittihad44/videos/507852357090692

 

סרטון – דיכוי ההפגנה, אמש, ברמאללה:

https://www.facebook.com/Activestills/videos/616063186031180/

 

סרטון – חטיפת ניזאר בנאת בידי אנשי מגנוני הביטחון בליבוש אזרחי: https://www.facebook.com/Alittihad44/videos/1150024878831577