נדחתה שביתת המתמחים: בתי חולים מוכנים לקדם פיילוטים לקיצור התורניות

שביתת המתמחים שתוכננה למחר נדחתה למועד אחר כך הודיע היום (שני) ארגון המתמחים "מרשם". לפי הודעה שהוציא הארגון, השביתה נדחתה לאור כוונת מספר הנהלות בתי חולים לקדם פיילוטים לקיצור תורנויות.

מתמחים מפגינים בבית חולים ביילינסון למען קיצור התורניות ביולי האחרון (צילום: מרשם)

הרופאים המתחמים המאוגדים בארגון מרשם החליטו בשבוע שעבר לקיים שביתה בת שלושה. "זה אבסורד שאנחנו צריכים להילחם על הדבר הבסיסי ביותר לא לטפל בחולים קשה כל כך הרבה שעות ברצף. אם לא תתקבל החלטה בקרוב מאוד לגבי קיצור תורנויות, אנחנו נצא לשביתה בת שלושה ימים החל מיום שלישי הקרוב", כך מסרה ביום שישי ד"ר ריי ביטון, יו"ר ארגון מרשם.

המתמחים ברפואה שבתו לפני שבועיים ליממה בדרישה לקצר את תורנויות ההתמחות בבתי חולים מ-26 שעות. המתמחים עבדו במתכונת שבת במחלקות נכחו בכל משמרת מתמחה אחד או שניים במקום שמונה או יותרבמסגרת השביתה, מאות מתמחים הפגינו בכיכר הבימה בתל אביב. לאחר עצרת שנערכה במקום המתמחים צעדו לבית החולים איכילוב. ד"ר ביטון, אמרה בהפגנה כי "אין טעם לחכות למסקנות הוועדה לקיצור התורנויות". לדבריהכבר ב-2011 סוכם בהסכם קיבוצי כי התורנויות בחדר המיון יקוצרו בתוך שנה, אך דבר לא קרה. "אנחנו מחכים כבר עשר שנים", אמרה ביטון, "היום אנחנו שמים לזה סוף, וסומכים רק על עצמנו".