אגודת הלהט"ב דורשת לפתוח שני מוסדות לנוער שנסגרו בעקבות השבתה

האגודה למען הלהט"ב קראה אמש (ראשון) למנוע את סגירתם של בית דרור ואבני דרך, מסגרות לנוער וצעירים להט"ב ללא עורף משפחתי. "אסור להפוך אותם לקורבנות של סכסוך עבודה", נמסר . יצוין שהנהלת עמותת אותות החליטה לסגור שתי מסגרות הלנת חירום ללהט"ב בגלל סכסוך עבודה בינה לבין העובדים הנמשך זה זמן רב. "אנחנו תומכות ותומכים במאבקם הצודק של העובדים וקוראים להנהלת אותות ולעובדי המסגרות להגיע לפתרון מיידי. בנוסף אנו קוראות להתערבות של שר הרווחה והשירותים החברתיים ח"כ איציק שמולי לטובת מציאת פתרון מיידי", הדגישו.

עמותת אותות, הוקמה ב-1981 על מנת לתת מענה חוץביתי בקהילה לבני נוער ולצעירים בסיכון מאוכלוסיות קצה. היא מציעה טיפול במסגרות חוץביתיות ליותר מ-2,300 בני נוער וצעירים בשנה, וכל מסגרותיה פועלות בפיקוח משרד הרווחה. העמותה מפעילה 34 מסגרות ופתרונות דיור לצעירים וצעירות בפריסה ארצית, ומעניקה להם במסגרות אלו טיפול, חינוך ושיקום, תוך כדי שילובם בקהילה הסובבת. היא מציעה פתרונות לבני נוער ולצעירים מרקעים שונים ומפעילה מסגרות ייעודיות לחברה היהודית, לחברה הערבית וכן למגזרים הדתי והחרדי ולקהילת הלהט"ב.

מהוועד שפתח בצעדים ארגונים נמסר כי שכרם של המדריכים במסגרות השונות הוא שכר מינימום בתוספת 88 אגורות. "זהו שכרם של עובדות ועובדים מסורים שנותנים בית חם לנערים ונערות בסיכון; נגמלי סם; נוער וצעירים להטב"קים שנפלטו מביתם". "על אופק מקצועי? על קידום? אין על מה לדבר ואין עם מי לדבר", הדגישו. יצוין שבתחילת דצמבר שכירי העמותה המאוגדים בכוח לעובדים שבתו בדרישה לחתימה על הסכם קיבוצי חדש.