נדחתה ההצעה של הרשימה המשותפת להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית על השימוש בפגסוס

מליאת הכנסת דחתה אמש (רביעי) את ההצעה של חברי כנסת של הרשימה המשותפת להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבדוק שימוש של המשטרה בתוכנת פגסוס. ההצעה הוגשה בעקבות תחקיר "כלכליסט", והקואליציה התנגדה לה בעקבות התנגדותו של השר לביטחון פנים עמר בר-לב.

המשטרה מודה: נעשה שימוש בפגסוס (צילום: אל אתיחאד)

 

 

14 התנגדו, ו-10 תמכו בהצעתה של ח"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת). ח"כ מוסי רז (מרצ) מהקואליציה רצה אף הוא להגיש הצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית, אך בעקבות התנגדותו של בר-לב הבין שלא ישיג רוב, ולכן לא העלה בסופו של דבר את ההצעה.

ח"כ תומא-סלימאן אמרה בנאומה במליאה: "אי אפשר להתעלם מהעבודה המצוינת שעשה העיתונאי תומר גנון. הרבה אזרחים מעריכים שמאזינים להם. פגסוס הפכה את כל מי שמשתמש בסלולר לספר פתוח בפני זרועות השלטון, וכל אדם צריך לפחד שהטלפון שלו פרוץ לחלוטין לממשלה עם כל הפרטים האישיים. עכשיו כולנו קורבנות של זה, וזה מפחיד מלחיץ ומאיים". "תמיד אמרנו שהדיכוי, הפלישה והתקיפה בזכויות אדם הם בלתי נשלטים, ובקרוב זה יגיע לקבוצות אחרות אם זה לא ייעצר, וחלק ממה שישראל בישלה לפלסטינים ולאזרחים הערבים, נטעם עכשיו גם על ידי האוכלוסייה היהודית, אין פלא המשטרים הצבאיים רואים הכל מי שסביבה הוא מפגע ביטחוני", הדגישה.

יצוין שערב ההצבעה בכנסת על הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית, הודיעה המשטרה כי בבדיקות שנעשו בעקבות הפרסומים על השימוש ברוגלה פגסוס לצורך מעקב אחרי אזרחים, "התגלו ממצאים נוספים המשנים בהיבטים מסוימים את מצב הדברים". "התגלו ממצאים נוספים המשנים בהיבטים מסוימים את מצב הדברים".

 

סרטון הנאום המלא של ח"כ תומא-סלימאן בכנסת:

https://youtu.be/yEiy2I2T8Wo