נגד סגרגציה גזענית בענף הבייסבול האמריקאי: רודני לסטר עיתונאי הספורט האמריקאי מת ב-20 בדצמבר 2009

רודני לסטר (1911-2009) פרשן הספורט ועורך הספורט המיתולוגי (1936-1958) של העיתון הקומוניסטי האמריקאי "דיילי וורקר" כתב בטוריו על הסגרגציה הגזעית בענף הבייסבול האמריקאי בשנות ה30' וה-40' של המאה ה-20 כאשר ארה"ב הייתה שקועה עמוק מאוד בגזענות שפשתה בכל שדרות החברה האמריקאית מן הפועל הפשוט ועד הספורטאי המצטיין.

לסטר נולד בתחילת המאה ה-20 במנהטן בעיר ניו יורק כשהיה בן 6 המשפחה עברה לרובע ברונקס בעיר ובשיאו של משבר הכלכלי המוכר בשם "השפל הגדול" אביו של לסטר פשט את הרגל ב-1929, איבד את העסק שהיה בבעלותו ואת בית מגוריו. לסטר זכה במלגת לימודים עבור לימודים באוני' סירקיוז במדינת ניו יורק, אולם לא היה ביכולתה של משפחתו לממן את חציו השני של שכר הלימוד ולסטר לא סיים את לימודיו הפורמליים. כדי לסייע עם כלכלת המשפחה, לסטר עבד אצל גיסו שהיה עורך דין ועבד באופן חלקי בהסעת ילדי הבורגנות לבתי ספר.

ב-1936 לסטר התמנה לתפקיד עורך מדור הספורט של העיתון "דיילי וורקר" וגרסתו המיוחדת שיצאה לאור ביצי ראשון "סנדיי וורקר" בכתיבתו שילב בין כתיבה מקצועית על ספורט והתייחסות לסוגיות של צדק חברתי וגזענות כמו ההפרדה הגזעית שהתקיימה בענף הבייסבול הפופולרי, התנגדות לטרור שהטיל היטלר באירופה ודיכוי השחורים באופן רחב בארה"ב.

טרם לסטר החל לכתוב עבור מדור הספורט, אותו מדור היה זניח ושולי. ספורט היה חשוב ללסטר והוא הבין את חשיבות ענפי הספורט לעובדים אמריקאים, הוא כתב מכתב לעורך העיתון קלרנס הת'ווי ובו הוא הסביר את חשיבות ענפי הספורט לעובדים.

בריאיון לסופר דייב זין לקראת סוף שנות ה30' של המאה ה-20, הסביר כי יש חלל עצום בכל הקשור לספורטאים שחורים שאף אחד לא סיקר אותם. הוא צוטט אומר: "זאת ארה"ב, ארץ החופשיים ואדם בעל פיגמנטציה לא נכונה של העור לא יכול לשחק בייסבול?"

במלחמת העולם השנייה לסטר שירת בצבא האמריקאי בדרום האוקיינוס השקט. לאחר מלחמת העולם השנייה, החל שינוי איטי שאפשר ליותר שחקנים שחורים לשחק בליגות הבייסבול השונות אולם לא בליגה הראשית.

לאחר פרסום הנאום הסודי של ניקיטה חרושצ'ב ב-1956 לסטר ועורך העיתון ג'ון גייטס ניסו לפתוח את העיתון לדיון והמפלגה החליטה להשעות את הוצאת העיתון ל-22 ימים. ב-1958 לסטר פרש ממערכת העיתון ומשורות המפלגה ונסע לקליפורניה כדי להתחיל התחלה חדשה

הוא חי בקליפורניה 31 שנים והיה עורך מדור הדת של עיתון "לונג ביץ'". לסטר היה שחקן טניס מקצועי
ב-2007 ציין את יום הולדתו ה-96 והלך לעולמו ב-20 בדצמבר 2009