השרים הגזעניים – אורחים לא רצויים ביישובי הדרום והצפון; מחאות מול בתיהם של נתניהו וקיש

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע אתמול (שלישי) לביקור בניר עוז חרף התנגדותם של חברי הקיבוץ. אחד התושבים עמד מול השער וחיכה לפמליה של השר וקרא לעברם: "הוא אישיות לא רצויה, אנחנו לא רוצים פה את השר בן גביר". כאשר שוטר ביקש ממנו לעזוב את השער ולאפשר לשר לעבור, הוא סירב, ואמר: "זה לא מעניין אותי. אנחנו פצועים, אנחנו עם דם. זה גם בבתים. פגעו בנשמות שלנו, כולנו שמורים, למה הוא צריך לבוא לרקוד על דם המתים? האדמה על הקבר עוד לא התייבשה… הוא לא פה והוא לא יהיה פה".

בגלל התנגדותו הנחושה, הפמליה של השר עזבה את המקום ונכנסה לקיבוץ משער אחורי. אחרי שבן גביר יצא אמר חבר ניר עוז: "בושה. בן גביר בורח כמו פחדן. הוא אישיות לא רצויה. הוא מגיע בזמן שחברי הקיבוץ לא פה בחושך, בשקט ובמחשכים. כמו עכברים. אני קברתי הרבה חברים לא ראיתי שר אחד שבא. פחדנים עלובים".

גם שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק (האיחוד הלאומי) ניסתה לבקר אתמול במועצה אזורית גליל עליון. שלושה מפגינים נחושים שמעו על הביקור, שאמור היה להיות החשאי, והגיעו לשער המועצה וניסו למנוע את כניסתה. השרה הסתתרה במבנה סמוך לשער במשך כ-40 דקות, בעת שהמפגינים המשיכו לקרוא קריאות נגד ממשלת הימין ולבסוף עזבה את המקום. המפגינים הסבירו שסטרוק "הצביעה נגד מיגון קרית שמונה, בוזזת את תקציב המדינה, אדישה למשפחות השכולות ומפקירה את החטופים והחטופות".

מקרה דומה נרשם לפני כחודש כאשר שרת התחבורה מירי רגב הגיעה לשערי קיבוץ בארי שהייתה אמורה לבקר ב"דפוס בארי" אך עם הגעתה – נחסמה כניסתה על ידי חברי הקיבוץ. במשך חצי שעה חיכתה מחוץ לשער, עד שהתבקשה על ידי מנכ"ל הדפוס לעזוב את המקום.

יצוין שקבוצת פעילים הפגינה אמש מול ביתו של שר החינוך יואב קיש בהוד השרון והניפה כרזות בהן נכתב "הופקרנו", "לך", "אשם", "מחדל 23" ו"כל יום שעובר הורג את החטופים". כמו כן, פעילי ההתארגנות נגד ההפיכה המשטרית קריים מיניסטר מתכוונים להפגין ביום חמישי הבא, 28 בדצמבר, במול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ברחוב עזה 35 בירושלים בדרישה להתפטרותו.

סרטון – בן גביר אורח לא רצוי בקיבוץ ניר עוז:

https://www.facebook.com/adi.buta.1/videos/905842933898567?idorvanity=450344555851052