ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה ברכבת הקלה בגוש דן והעובדים מתכוננים לשביתה

ההסתדרות הכריזה השבוע על סכסוך עבודה של עובדי דנקל, הרכבת הקלה בגוש דן. הכרזת הסכסוך תאפשר לעובדים תוך שבועיים לנקוט עיצומים ואף לשבות. ההודעה על סכסוך העבודה נמסרה על-ידי עו"ד אייל ידין, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, לממונה הראשי על יחסי העבודה. בהודעה נאמר "נושא הסכסוך הינו נקיטת המעסיק בצעדים חד צדדיים בטענה להתייעלות, ודרישת נציגות העובדים לקיים משא ומתן להגיע בהסכמות בנוגע לצעדים אלה והשלכותיהם על תנאי העבודה וזכויותיהם של העובדים וכן בנוגע לצעדים נוספים ככל שינקטו בטענה להתייעלות".

עוד נטען כי מדובר בהתנהלות כוחנית וחד צדדית מצד הנהלת המעסיק בכל הנוגע לתנאי העבודה של העובדים, בין היתר בביטול משמרות לעובדים או שינוי משמרות באופן הפוגע בשכר העובדים וברווחתם, צעדים פוגעניים בהיסעי העובדים ועוד.

כמו כן, לדברי ההסתדרות נרשם עומס עבודה רב וחריג הנובע בין היתר מהיעדר כוח אדם ופעולות המעסיק, אשר מקשה מאד על העובדים לבצע את עבודתם כנדרש. סעיף נוסף בסכסוך הינו דרישת נציגות העובדים להסדרת מערכת השכר, לרבות רטרואקטיבית "אשר מצבה הנוכחי פוגע תדיר בשכר העובדים וכן פגיעה בוועד העובדים והתנהלות חד צדדית פוגענית בחוסר תום לב ודרך שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים".

יצוין שבדצמבר אשתקד, בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בראשות השופטת אריאלה גילצר-כץ עצר ברגע האחרון שביתה של נהגי הרכבת הקלה בגוש דן. עובדי החברה התאגדו בהסתדרות באוקטובר 2022 וטענו מאז ההתארגנות פעלה החברה באופן חד צדדי ושינתה את מבנה המשמרות בחברה באופן שפגע בשכר נהגי הרכבות באחוזים ניכרים.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/117295