מתוך כ-65 אלף: אושרו רק 0.06 אחוז מבקשות המקלט שהוגשו בישראל

דו"ח חדש של ארגון הסיוע למהגרים ולפליטים, היא"ס ישראל, חושף את ממדי הכישלון של משרד הפנים ואת המחדל השיטתי במערכת המקלט כתוצאה של מדיניות התעמרות מכוונת של ממשלת הימין. מהדו"ח עולה שמתוך 64,542 בקשות מקלט שהוגשו לרשות במשך תשע שנים, התקבלו 39 בקשות בלבד (0.06%). מכל הבקשות הרבות שנדחו, רק 0.2% נבחנו בהליך מלא לפי נוהלי הרשות.

בשורה התחתונה, 99.7% מבקשות המקלט שהוגשו מאז 2011 נדחו או לא טופלו. הביקורת החריפה של מבקר המדינה בנושא נפלה על אוזניים ערלות. מאז פרסום ההמלצות שלו בשנה שעברה, הבעיות לא תוקנו, והמצב אף החמיר.

לדברי א.ס.ף, ארגון לסיוע לפליטים ומבקשי מקלט, "בכל שנה שעוברת מבלי שבקשות המקלט נבחנות, עשרות אלפי מבקשי מקלט ממשיכים לחיות בישראל בלי מעמד, ללא זכויות סוציאליות וללא ביטוח בריאות. כידוע, מדובר באחת הקהילות המוחלשות בארץ, במיוחד בזמנים של מגפה משתוללת ומשבר כלכלי קשה".

:חובה לשנות את המדיניות הזאת עכשיו. המדינה חייבת לבחון באופן הגון ומהיר את כל בקשות המקלט העומדות תלויות. עליה להבטיח את זכויותיהם הבסיסיות של מבקשי המקלט ואת נגישותם לשירותי בריאות ורווחה, גם בזמן שהם ממתינים להכרעה בבקשות המקלט שלהם", הדגישו.

לקריאת הדו"ח המלא: https://bit.ly/3ixWHN7