משפטו של נתניהו נדחה ללא קביעת מועד נוסף; ח"כ כסיף: הסגר הוא פוליטי

הרכב השופטים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה הבוקר (שישי) את דיון המענה לכתב האישום, מבלי לקבוע מועד חדש לדיון. זאת, מבלי לקבוע מועד חדש להמשך משפטו של ראש הממשלה. על כך הגיב ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת): "אתמול צעקתי בכנסת שהסגר פוליטי והבוקר כולם מבינים שצדקתי. טובת הציבור מעולם לא עמדה ולעולם לא תעמוד לנגד עיניו של נתניהו".

על פי הנחיות הסגר הכולל אינן חלות על בתי המשפט, אך הנהלת בתי המשפט הוציאה הנחיות נפרדות גם עבורם, המותירות בידי השופטים שיקול דעת בשאלה אם לדחות דיונים שאינם דחופים. שלב ההוכחות במשפט נתניהו אמור להיפתח בחודש פברואר, וטרם נקבע לכך תאריך מדויק. כעת, ייתכן כי הוא יידחה עוד.

יחד עם דחיית המשפט של ראש הממשלה, המשטרה מוסיפה לפגוע במחאה נגד שלטון הימין. שני פעילים במחאת בלפור נגד נתניהו זומנו ביומיים האחרונים לחקירה במשטרה. בפני אחד מהם הוצגה טענה כי בביתו "אמצעים להפרת סדר חמורה", בעוד שבפני השני נטען כי הוא הפר את הסדר הציבורי וסיכן חיי אדם בעצם יצירת מיצג מצינורות פלסטיק.

הנחקר הראשון, רמי מתן (70), תושב היישוב נטף שבאזור ירושלים, נלקח אתמול לתחנת מוריה בבירה. המשטרה הגיעה לביתו עם צו חיפוש. אתמול הגיעו שוטרים לקריית טבעון וזימנו לחקירה את עודד אליש (78), פעיל אחר במחאה. המשטרה החרימה את מכשיר הטלפון הנייד שלו ואת המחשב האישי שלו, וערכה חיפוש בביתו. אליש חשוד "בהפרת הסדר הציבורי ובסיכון חיי אדם", מאחר שיצר מיצג מצינורות פלסטיק ששימש את מפגיני מחאת בלפור מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין וגם בחסימה בכניסה לכנסת בירושלים.