מרצים רבים חתמו על עצומה תחת הכותרת 'נמרוד בקוד כשר, נמרוד בכיבוש'

מרצים רבים חתמו על בימים האחרונים על עצומה מקוונת תחת הכותרת "נמרוד בקוד כשר, נמרוד בכיבוש". בעצומה נאמר "שר החינוך רוצה לפגוע בחופש הביטוי של האקדמאים האומרים 'לא לכיבוש', ומתוך כך נולד קוד האימים של פרופ' כשר. אנחנו, מרצים וסטודנטים, מגנים את הצעת קוד האימים לאקדמיה בידי אסא כשר בשליחות מנהיג מפלגת המתנחלים, נפתלי בנט. נתעלם לגמרי ממנו ונסרב לכשר ולבנט, ואנו מתנגדים למשא ומתן בעניין."

2017-06-17_172431

עוד נכתב בעצומה "מה ששנוא עלינו, לא נעשה לחברינו. כשם שאנו דורשים את החופש שלנו, כך אנו דורשים את החופש של הפלסטינים. הדברים שנפתלי בנט זומם לעשות לנו הם אין ואפס לעומת מה שהוא מעולל לפלסטינים. ישראל מטילה על העם הפלסטיני משטר עריצות נפשע ומכוננת משטר אפרטהייד. לכיבוש הישראלי אין שום לגיטימיות, תהא החלטת החברה הכובשת אשר תהא, ואין לממשלה שום סמכות לחייב אנשים להשתתף בכיבוש.  אנו קוראים לקהילה הבינלאומית להגן על הפלסטינים מפני הכיבוש הישראלי ולכפות על ישראל להפסיק את הכיבוש. פנינו למרד מרצים וסטודנטים, מרד הן נגד קוד האימים והן נגד הכיבוש".

בין החותמים על העצומה: פרופ' ירון אזרחי, ד"ר דימיטרי שומסקי, פרופ' שמעון זנדבנק, ד"ר זיוית אברמסון, פרופ' ינינה אלטמן, ד"ר נורית פלד אלחנן, שרון לוזון, ד"ר מאיה רוזנפלד, פרופ' דבורה קלקיןפישמן, פרופ' חיים גנז, פרופ' קלמן אלטמן, פרופ' עדית זרטל, פרופ' יהודה "ג׳אד" נאמן, ד"ר אפרים דוידי, פרופ' חוה יבלונקה, פרופ' שמעון לוי, פרופ' ריאד אגבאריה, פרופ' דניאל ברטל, פרופ' רחל גיורא, ד״ר יעל גילעת, ד"ר תמי רזי, פרופ׳ סדרה אזרחי, ד"ר מרי תותרי, פרופ' בן ציון מוניץ, ד"ר אראלה שדמי, פרופ' רון ברקאי, פרופ' אבנר גלעדי, פרופ' עמירם גולדבלום, ד"ר עופר כסיף, פרופ' עודד גולדרייך, ד"ר ענת מטר וד"ר אורי וייס.

גם האגודה לזכויות האזרח פרסמה בדף הפייסבוק עמדה נחרצת נגד הקוד המוצע. בין היתר נכתב "עוד קו אדום נחצה בניסיון לצמצם את חופש הביטוי בישראל עם פרסום הקוד האתי שכתב פרופ' אסר כשר ומיועד למוסדות אקדמיים בישראל. הקוד שאימץ שר החינוך אוסר על מרצים להתבטא בנושאים פוליטיים במהלך השיעוריםהסטודנטים בישראל הם אנשים מבוגרים עם ראייה ביקורתית והם לא ישנו את דעתם רק בגלל שמרצה כזה או אחר אומר אותה. האקדמיה היא מקום חי, סוער ותוסס. דיונים פוליטיים הם חלק בלתי נפרד ממנה ולסטודנטים יש את הזכות לשמוע ולהיחשף למגוון הדעות. גם אם מדובר בניסיון להגן על סטודנטים שלטענת בנט שחוששים להביע את דעתם, לא מתקנים עוול בעוול.
בואו לא נתבלבל מה שקורה פה זו התערבות פוליטית מבחוץ של שר שרוצה למנוע את השיח ולהשתיק דעות."