מק"י וחד"ש: פינוי עמונה וחוק ההסדרה נועדו להכשרת ההתנחלויות חדשות

"פינוי עמונה וחוק ההסדרה נועדו להכשרת ההתנחלויות חדשות", כך מסרו אמש (רביעי) המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש), בהודעה משותפת. עוד נאמר בהודעה כי פינוי עמונה הוא הצגה שאינה מבטאת את המחויבות של רשויות הכיבוש או בג״ץ, לזכויות העם הפלסטיני, אלא מיועד להכשרת פרויקט ההתנחלויות דרך חקיקת חוק ההסדרה. ביצוע החלטת בגץ לפינוי עמונה מעוכב עי המדינה מאז 2014, לאורך כל התקופה הזו השתמשה הממשלה בכל התעלולים האפשריים למען מתן לגיטמציה לשוד הקרקעות הפלסטיניות הפרטיות בשטחים הכבושים מאז 1967.
מי שעומדים מאחורי פינוי עמונה ומאחורי חוק ההסדרה, בעצמם כבר מבינים היטב שכל השטחים שנכבשו ב 1967 הם שטחים כבושים שהבנייה בהם היא פשע מלחמה.

2017-02-02_205522

תמונות הפינוי מעמונה לא ישחררו את ראש בממשלה בנימין נתניהו ואת שר המלחמה אביגדור ליברמן, מהאחריות על ההחלטה האחרונה לבנות שלושת אלפים יחידות דיור חדשות מעבר לקו הירוק. אנו מזהירים מהחרפת הצעדים התוקפניים של ממשלת הימין הנובעת בין היתר מתמיכת הממשל האמריקי החדש. זוהי ממשלה שהכריזה מלחמה על העם הפלסטיני מיומה הראשון. ההתפתחויות המסוכנות ברמה הישראלית, האזורית והבינלאומית מחייבות סיום מיידי של הסכסוכים הפלסטינים הפנימיים וחידוש המאבק העממי הפלסטיני נגד הכיבוש ולמען הקמת המדינה הפלסטינית ובירתה ירושלים המזרחית.

כמו כן, ארגון "יש דין" הגיב אמש על קבלת עתירתם של פלסטינים נגד מתווה עמונה, בגלל לבעלות הערבית על הקרקעות החלופיות שהוצעו למתנחלים שפונו אתמול והיום. "הארגון מברך על החלטת בית המשפט שלא להיכנע ללחצים הפוליטיים הרבים, ולא לאשר מתווה בלתי חוקי, המהווה פגיעה נוספת בזכויות הקניין של פלסטינים. כולנו תקווה כי פינוי עמונה יושלם והעותרים הפלסטינים יוכלו לשוב ולעבד את אדמתם", מסרו בארגון.