מק"י וחד"ש מגנות את ההסתה נגד ד"ר עופר כסיף

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) מגנות את ההסתה הפרועה נגד ד"ר עופר כסיף מהחוג למדעי מדינה באוניברסיטה העברית, בעקבות התבטאותו נגד חוק סימון העמותות ונגד השרה שקד. מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר, אמר אמש (שלישי) כי "ההסתה היא חלק מהמתקפה של הממשלה ושל ארגוני ימין פשיסטיים על הכוחות הדמוקרטיים שנאבקים נגד הכיבוש והגזענות, על נבחרי הציבור הערבי, ארגוני זכויות אדם, אמנים, אישי רוח ואקדמאים, ונגד כל קול שיוצא נגד המדיניות הקיצונית של משלת הימין". עאמר הוסיף כי "מטרת המתקפה היא להשתיק כל קול שאינו חלק ממקהלת סרבנות השלום, ולכסות על כישלונותיה של הממשלה בתחום המדיני-ביטחוני והכלכלי-חברתי. לממשלה הזו אין מה למכור חוץ מהסתה וחקיקת חוקים גזעניים ואנטי דמוקרטיים".

2015-12-30_221412

ד"ר עופר כסיף במהלך הרצאה במכון אמיל תומא בחיפה (צילום מסך)

הכל החל כאשר פרופסור עמירם גולדבלום, פרסם פוסט בו טען כי "ידיה של השרה איילת שקד מלאות דמים". "איילת שקד דורשת שקיפות, אני דורש שקיפות מאיילת שקד. הנה כמה הבהרות שלא תשמעו ממנה", כתב פרופסור גולדבלום, אשר משמש כמרצה לכימיה תרופתית בבית הספר לרוקחות שבפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית, והוסיף: "מסע הבחירות של איילת שקד היה מבוסס בין השאר על כסף ("דמים") שנאספו תמורת נשק שנמכר לרוצחים בסיירה ליאון ובדרום אמריקה, בידי תומך של איילת שקד – התומך הנדיב עצור עתה בבלגיה לאחר שהוחזק בידי האינטרפול במשך כשמונה חודשים במונטנגרו, מאז מרץ 2015. סרג' מולר הוא יהודי דתי, איש מתועב שמוכר נשק לכמה מהרוצחים הגרועים בעולם. אבל איילת שקד זקוקה לכספו, היא דורשת שקיפות ואני מספק את דרישתה". ד"ר כסיף, הוסיף לפוסט וכתב: "בארץ בושתי השקד צורח. החלאה הניאו נאצית הזו לא רק אחראית שותפה לפשיזציה של ישראל אלא גם שותפה עקיפה לרצח עם באפריקה ולפשעים נגד האנושות. כבר כלו המילים במילון באמצעותן ניתן להגדיר את הטינופת הזו".

בראיון ששודר בגלי צה"ל אמר כסיף כי אינו מתנצל על האמירה. "אני לא רואה על מה. על זה שאמרתי את האמת? אני נוהג להגיד את האמת, למה אני צריך לחזור בי מהאמת", הדגיש. "אני לא חוזר בי מההתבטאות הזאת משום שההתבטאות הזאת נכונה ולא מופרכת. הממשלה הזאת, וכרגע השרה שקד שמובילה את המהלך הזה בעיקר, רוצים לחסל את הדמוקרטיה או השאריות של הדמוקרטיה בישראל. ואסור לתת לזה לקרות", הוסיף. לדבריו, השימוש שעשה בכינוי לא נוגע לסתם מחלוקת עם השרה. "אנחנו עברנו לפאזה אחרת לגמרי בהיסטוריה של המדינה הזאת, והפאזה שאנחנו נמצאים בה כרגע, בתור מי שחוקר את זה וכותב על זה, היא גרמניה של אמצע שנות ה-30, זה בא לידי ביטוי בסרטון הלחלוטין נאצי שעשו 'אם תרצו', מה שנקרא היום 'סרטון השתולים'", אמר.