מק"י וחד"ש: לא לסטטוס קוו של כיבוש

נאומו של מחמוד עבאס (אבו-מאזן), יו"ר הרשות הפלסטינית, בעצרת האו"ם האשים ובצדק את ממשלת נתניהו בהסלמת פשעי הכיבוש ובמאמץ שיטתי לרמוס את ההסכמים שהושגו בעבר עם אש"ף – נאמר בהודעה שפרסמו המפלגה הקומוניסטית הישראלית וחד"ש בסוף השבוע האחרון.

2015-10-04_155425

הלווייתו של אחמד חטאטבה שהיה חירש מלידה, כמו אביו ושניים מאחיו. הוא מת מפצעיו שבוע אחרי שנורה בידי החיילים במחסום, בבית פוריק, 25 בספטמבר 2015 (צילום: אקטיבסטילס)

 

בהמשך ההודעה צוין, כי אכן אין לצפות מהצד הפלסטיני שיכבד הסכמים, שהצד הישראלי רוקן אותם מתוכנם באמצעות הרחבת ההתנחלויות, דיכוי המחאות נגד הכיבוש, המשך המצור על רצועת עזה ומניעת שיקומה, והתעללות יומיומית בעם הערבי הפלסטיני.

נתניהו סגר את הדלת בפני משא-ומתן רציני לפתרון הסכסוך בסירובו להתחייב מראש לגבולות המדינה הפלסטינית ולפירוק התנחלויות. הנפת הדגל הפלסטיני בחזית מרכז באו"ם בניו-יורק, נאמר בהודעה, היא צעד סמלי, המבטא את תמיכתן של מרבית מדינות העולם בתביעה של העם הפלסטיני לסיים את הכיבוש ולכונן מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה – ירושלים המזרחית. מק"י וחד"ש תומכות בצירופה של המדינה הפלסטינית, שהוכרה באו"ם כמדינה משקיפה, למוסדות הבינלאומיים, לרבות לבית הדין הבינלאומי.