מפריטים את שידורי הספורט: מעבירים אותם מערוץ 1 לערוץ הספורט שבתשלום

ועדת המשנה לספורט בראשות ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) התכנסה אתמול (שנילדיון מיוחד בנושא העברת שידורי ספורט מהערוץ הראשון לערוץ הספורט. בדיון השתתפו חברי הכנסת דב חנין, עיסאווי פריג', איציק שמולי וראש עיריית דימונה בני ביטון. הח"כים יצאו נגד ההחלטה שמשמעותה היא הדרת מאות אלפי אזרחים שאינם מחוברים לחברות הכבלים, הלוויין או סלקום, ממשחקי הכדורגל והכדורסל החשובים: משחקי ליגת העל בכדורגל וכדורסל, משחקי גביע המדינה בכדורגל, משחקי היורוליג של מכבי תל אביב, משחקי הפועל ירושלים באירופה ושידורי המשחקים האולימפיים. בסיום הדיון, הוחלט להילחם בזליגת התכנים.

2016-07-05_194917

לדברי ח"כ חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) "אנחנו חייבים להבטיח לציבור הישראלי שהמשחקים המרכזיים יהיו פתוחים לכל אזרחי המדינה, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שאזרחים עניים יתלבטו בין אוכל לילדים לבין ערוצי הספורט". ראש עירית דימונה, בני ביטון הוסיף "כתבתי מכתב לשרת הספורט, אני חושב שפה אסור שיהיה ימין או שמאל, הספורט מאחד את כולנו. אני מקציב כמעט 5 מיליון שקל בשנה לעיר דימונה, גם בדימונה וגם בקרית שמונה רוצים לראות כדורגל. לא יעלה על הדעת שידירו את המשחקים המרכזיים, ספורט זה משהו בסיסי. לא יכול להיות שילד בקרית שמונה או בדימונה לא יראה משחקי ליגת העל. הספורט יכול להביא גם שלום".

ח"כ זוהר, המשמש כרכז הקואליציה בוועדת הכספים, הצהיר בתום הדיון כי בכוונתו לוודא שבתקציב המדינה הקרוב יובטח תקציב ראוי לשידורי ספורט בערוץ הציבורי: "ועדת המשנה לספורט קוראת לראש הממשלה ושר התקשורת מר בנימין נתניהו, לשר האוצר משה כחלון לשרת התרבות והספורט מירי רגב ולשר החינוך נפתלי בנט, לפעול ללא ליאות על מנת להבטיח תקציב ראוי לשידורי ספורט בערוצים הפתוחים בתקציב המדינה הקרוב".