מעורבות מסוכנת: ממשלת נתניהו ממשיכה במדיניותה התוקפנית בסוריה

האלוף (במיל') עמירם לוין מתח השבוע (22.10) ביקורת חריפה על ראש הממשלה נתניהו. לדבריו, נתניהו וממשלתו הימנית "מדרדרים את ישראל לסיבובי ירי ומלחמה". לוין טען כי בסוף השבוע שעבר, כפי הנראה, לא הייתה באמת "זליגת ירי" כפי שטענה ישראל, אלא פעולה תוקפנית שאילצה את הסורים להגיב. לדברי לוין, "ככה מתחילה התדרדרות. זוהי ההתלהמות שגוררת הסלמה.

2017-10-24_212700

"הממשלה גם הפסיקה לדבר עם הרשות הפלסטינית. ביבי צועק שהוא לא מדבר עם החמאס, אך הוא מדבר איתם על החזרת השבויים. ההתלהמות הזו מחממת את הגזרה וסוגרת כל סיכוי להסדרים. אנחנו היום הסרבנים והקיצוניים לשלילה. כך מדרדרים את המדינה להסלמה, לסיבובי ירי או אפילו למלחמה". יחסו של נתניהו לאחדות הפלסטינית – עוד דוגמא לחרחורי המלחמה ולסרבנות השלום של מממשלת ישראל.

אסור לזלזל באזהרות של מי שהיה אלוף פיקוד הצפון והמשנה לראש המוסד, וכעת מתומכיו של אבי גבאי במפלגת העבודה. אי אפשר "להאשים" אותו בחיבת יתר לרעיונות הנסיגה לקווי 67' והעצמאות הפלסטינית. ואולם, חרף מעורבותו של לוין באי אלו מלחמות, ואולי דווקא בגללה, הוא יודע לזהות עובדות. ישראל תוקפת בשטחה של סוריה, מסייעת לקבוצות המורדים ומעניקה טיפול רפואי ללוחמים; דרך הגדר בשטח הכבוש של רמת הגולן עוברת אספקה לכוחות פונדמנטליסטיים. אם זו לא מעורבות ישירה, מה כן?

עלינו לשוב ולהתריע מפני מלחמה עם סוריה. השבוע שיגר משרד החוץ הסורי שתי איגרות למזכ"ל האו"ם ולנשיא מועצת הביטחון בעקבות התקיפה הישראלית בקונייטרה בשבוע שעבר. באיגרות נכתב כי התקיפה הישראלית בקונייטרה היא "פרק חדש בקשירת הקשר בין הכיבוש הישראלי לבין ארגוני הטרור החמושים וניסיון נוסף לתמוך בארגונים האלה".

הקשר המסוכן בין הממשל האמריקאי לבין ממשלת ישראל צריך להותיר אותנו מודאגים. נתניהו, מצידו, כבר החל בתכנון מערכת הבחירות הבאה. במקביל להתקפותיו על המשטרה העסוקה בחקירת מעשי השחיתות המיוחסים לו. ראש הממשלה יזם את הצעת החוק האנטי-דמוקרטית של ח"כ אמסלם מהליכוד שתמנע חקירת ראש ממשלה מכהן ומתכנן קומבינות  על מנת למנוע "בזבוז קולות" בימין..

בינתיים, הביעו בקואליציה בשבוע שעבר (15.10) את כוונתם לסגור את תאגיד השידור הציבורי, לטענתם בשל "רייטינג של אחוז וחצי" שאינו מצדיק את ההשקעה הציבורית. בנובמבר 2014, היה זה "חוק ישראל היום" שבגינו התפזרה הכנסת ה-19. פגיעה נוספת בשידור הציבורי בתוך פחות משנה עלולה לגרור את הקדמת הבחירות. ואשר לסוריה ולבנון, עלינו ללמוד מההיסטוריה הישראלית ולהתנגד כבר עכשיו למלחמה הבאה, בין אם תהיה זו מלחמת בחירות ובין אם לאו.

 

הרשימה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב