מסמך של רופאים לזכויות אדם: עדויות של רופאים ואחים ברצועת עזה

עמותת רופאים לזכויות אדם (רל"א) פרסמה השבוע נייר חדש ובו עדויות של רופאים ואחים מבתי החולים ברצועת עזה, הנאלצים להתמודד עם עומס רב של פצועים עקב העימותים בגבול רצועת עזה. במסמך מובאות עדויותיהם של שבעה מטפלים – רופאים ואחים מבתי החולים בעזה.

2018-06-01_164928

מרל"א נמסר כי "התסכול העולה מן העדויות ברור: מי שהוכשרו להציל חיים ולפעול לשיקום הפצועים עמדו חסרי אונים מול מערכת החסרה בציוד רפואי בסיסי, וההשלכות היו קשות וכואבות. האחריות לפתרון המשבר מוטלת על כל ההנהגות באזור – הן על ממשלת חמאס, הן על הרשות הפלסטינית והן על ממשלת ישראל – אך כל אחת מהן מתנערת ממנה ותולה את האשמה באחרות; משמעות הדברים מתנקזת לדקות שיקבעו האם הפצועים יצליחו לשרוד וכיצד תיראה שארית חייהם".

מהעדויות עולה כי המצור וההגבלות על חופש התנועה שמטילה ישראל על הרצועה זה למעלה מעשור; תלותה של עזה בתקציבים מהרשות הפלסטינית, המשתמשת במערכת הבריאות ובתושבי עזה כבני ערובה לצורך הפעלת לחץ על שלטון חמאס; והתעלמותה של הנהגת חמאס ממחויבויותיה לתושבי עזה, הכוללות בין היתר מתן עדיפות לצרכיהם החברתיים, הכלכליים והבריאותיים – כל אלה מתנקזים לאותן דקות מכריעות שבהן מתקבל הפצוע או הפצועה בבית החולים, דקות שיקבעו האם הם יצליחו לשרוד וכיצד תיראה שארית חייהם.

לנייר העמדה המלא: https://bit.ly/2ISzGHr