ממשלת הימין פוגעת ברווחה וסוגרת הוסטלים לנערות בסיכון: הפגינו וחסמו את הכניסה לירושלים

איגוד העובדים הסוציאליים תומך במאבקן של בוגרות ההוסטלים ועובדיהם של חסות הנוער. בעקבות הודעה של משרד הרווחה והשירותים החברתיים על סגירתם של חמישה הוסטלים, התקיימה הבוקר הפגנה בגשר המיתרים שבכניסה לירושלים של עשרות בוגרות ועובדים בהוסטלים נגד הסגירה. ההוסטלים העומדים להיסגר מיועדים לנוער במצבי סיכון.

במהלך ההפגנה חסמו המפגינות את הכביש לכמה דקות ואחד המפגינים נעצר. העובדות קראו: "חיים כץ תתפטר הנערות שוות יותר" ו"מסיכון לסכנה". מאוחר יותר עברו המפגינים למחות מול משרד הרווחה.

2019-03-17_193932

מפגינות נגד המדיניות הרווחה של ממשלת הימין, הבוקר, בכניסה לירושלים (צילום: כוח לעובדים)

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, לקחה חלק בהפגנה ומסרה ש"משרד הרווחה מתנהל בחוסר שקיפות ובחוסר עקביות. הדרישה שלנו היא שהמשרד ייקח כמה צעדים אחורה. אם רוצים לעשות רפורמה, צריך לעשות אותה באופן שקוף ומקצועי ולקחת בחשבון את כלל הגורמיםהנערות והעובדים אינם מטבע עובר לסוחר. הם חלק משירותים חברתיים שצריכים להיות מופעלים על ידי המדינה, וכשהמדינה מפריטה, זו התוצאה. איגוד העובדים הסוציאליים ימשיך לגבות את המאבק".

לפני כשלושה שבועות הודיע משרד הרווחה, במסגרת המדיניות הניאוליברלית של ממשלת הימין, על סגירת חמישה הוסטלים לנערות בסיכון של חסות הנוער: בית אריאל, אורנים, ובית הצברית בירושלים, בית סנונית בכפר רופין ומעונית בעפולה. עם פרסום ההודעה על הסגירה פתחו בוגרות ההוסטלים במאבק, ופרסמו פוסטים בפייסבוק.

בשבוע שעבר הפגינו כשמונים בוגרות ההוסטלים בית סנונית ומעונית עפולה, לצד אנשי הצוות בהוסטלים, מול משרד הרווחה. שני המוסדות עתידים להיסגר בעוד פחות מחודש, באמצע שנת הלימודים, במסגרת רפורמה בחסות הנוער עליה הודיע המשרד לפני כשבועיים.

מעונות חסות הנוער הופרטו לפני כשני עשורים והועברו מידי משרד הרווחה לידי עמותת עינ"ב שהפעילה אותם עד השנה שעברה. במכרז שהתקיים בתחילת שנת 2018 שכתה חברת כוח האדם "דנאל" וחברת תפארת בית חם במכרז להפעלת המעונות. בעקבות הודעת הזכייניות החדשות כי אין בכוונתן לכבד את ההסכמים הקיבוציים שחתמה המפעילה הקודמת עם ארגון כוח לעובדים, לוותה החלפת המפעילים במחאה נרחבת של עובדי חסות הנוער.