ממשלת ההפיכה בבוליביה רוצה לקבל סיוע ביטחוני ישראלי כדי 'לצוד פעילי השמאל'

ממשלת ההפיכה בבוליביה מעוניינת לקבל סיוע ביטחוני ישראלי כדי להילחם בתמוכי הנשיא המודח אוו מורלס, מנהיג התנועה למען הסוציאליזם, הגולה במקסיקו. שר הפנים של בוליביה, ארטורו מוריליאו, שהבטיח בעבר "לצוד את מוראלס ואת תומכיו כי הם תתאדם", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "ישראל יודעת היטב איך לטפל במחבלים". עוד האשים מוריליאו שנשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, עומד מאחורי ההפגנות ההמוניות נגד ממשלת ההפיכה הפרואמריקאית. אך לא מסר הוכחות או פרטים נוספים. עד עכשיו משטרת בוליביה והצבא הרגו כ-30 מפגינים במהלך המחאות. ממשלת מדורו מסרה בתגובה לרשת הטלוויזיה "טלסור" שלדברי השר הבוליביאני "אין כל יסוד וכל היגיון".

שר הפנים של בוליביה, ארתורו מוריליאו (צילום: משרד הפנים של בוליביה)

יצוין שממשלת ההפיכה בוליביה הודיעה לפני שבועיים את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל, שאותם ניתקה מורלס לפני עשר כמחאה בעקבות מבצע עופרת יצוקה בעזה. שרת החוץ החדשה של ממשלת המעבר בבוליביה, קארן לונגריק, הודיעה על כך בתדרוך לעיתונאים, מבלי לנקוב בתאריך מדויק.

לדברי השרההקשרים הדיפלומטיים ישוקמו "כמחווה של כבוד שאנו רוחשים למשילות, של לבביות, ומתוך מחשבה שהיחסים יכולים להביא היבטים חיוביים לשני הצדדים ולתיירות הבוליביאנית".

עוד על הפיכה בבוליביה, בגיליון 44 של "זו הדרך" (עמ' 5):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/11/G44_2019.pdf