מחר במועצת הביטחון של האו"ם: ההצבעה על מדינה פלסטינית

איש הוועד הפועל של אש"ף סאיב עריקאת, אמר בסוף השבוע כי בכוונת הפלסטינים להעלות את טיוטת ההחלטה לסיום הכיבוש הישראלי והקמת מדינה פלסטינית להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם כבר מחר, יום שני. לפני כמה ימים הבהיר עריקאת כי הצעת ההחלטה להקמת מדינה פלסטינית תוגש בכל מקרה עד סוף החודש.

2014-12-28_193041

ביום רביעי אמר עריקאת כי בהצעה הוכנסו שמונה שינויים, הבולט שבהם הוא הנכונות להכיר במזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית ולא בכל העיר. בנוסף, מוצגת דרישה לשחרור כל האסירים הפלסטינים המוחזקים בידי ישראל, וליישום ההחלטה בתוך שנתיים. כמו כן, עריקאת הדגיש במסיבת עיתונאים ברמאללה כי אם ההצבעה באו"ם תידחה, הרשות הפלסטינית תחתום על 15 אמנות בינלאומיות, בהן אמנת רומא, להצטרפות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. לפני כשבועיים הגישו הפלסטינים את ההצעה באמצעות ירדן, החברה במועצת הביטחון. השגריר הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, הוסיף אז כי נוסח ההחלטה עדיין פתוח למשא ומתן, ואכן בוצעו בו שינויים. זאת, על מנת לגרום למדינות נוספות החברות במועצה לסגת מהתנגדותן להחלטה.

"אנחנו נחושים לזכות בזכויות המגיעות לנו", הדגיש יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), במסיבת עיתונאים שנערכה במטה של משרד החוץ של אלג'יריה ביום שלישי האחרון. "אנחנו דורשים את זכות השיבה וכן את שחרור האסירים מבתי הכלא בישראל. לא ניכנע למדיניות הכיבוש והרודנות של ישראל". לדבריו, "חייבת לקום מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים". אבו מאזן הדגיש כי "הסוגיה הפלסטינית היא המפתח לשלום ולמלחמה במזרח התיכון בו זמנית, ופתרונה יסייע לשלום". יו"ר הרשות המשיך ואמר כי "אם ניכשל, נעצור את כל שיתוף הפעולה עם ממשלת ישראל ונדרוש ממנה לשאת בכל האחריות הכרוכה בכיבוש השטחים".