מחוז ולוניה הבלגי הודיע על הפסקת מכירת נשק לישראל בעקבות המלחמה בעזה

מחוז ולוניה, בו מרוכז התעשייה הביטחונית של בלגיה, הודיע השבוע על הפסקת מכירת נשק ותחמושת לישראל בעקבות המלחמה בעזה. בלגיה היא פדרציה המורכבת משלושה אזורים: פלנדריה, ולוניה, ומחוז בריסל. ההחלטה התקבלה, בשל "החשש לרצח עם ברצועת עזה".

העיתון הפלמי "דה מורגן" חשף בשבוע שעבר שהתעשייה הביטחונית הבלגית סיפקה 16 טון אבק שריפה שהיו מיעודים לישראל. לא ברור האם המשלוח הגיע ישירות לישראל או באמצעות מדינה שלישית, אבל דובר ראש הממשלה אליו די רופו הבהיר שבלגיה לא תספק נשק או תחמושת לישראל.

את מכירת אבק השריפה לישראל בעיצומה של המלחמה חשף אחד מראשי מפלגת העובדים וחבר הפרלמנט הבלגי פטר מרטנס. בעקבות החשיפה חברי האופוזיציה בפרלמנט בבריסל קראו לממשלה הפדרלית לפעול על מנת למנוע אספקת נשק לישראל – כפי שנעשה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה שבעקבותיה החליטה בלגיה של אמברגו מכירות הנשק לשני הצדדים. על פי סקר שפורסם השבוע בעיתונות הבלגית כ-74 אחוז מהנשאלים מתנגדים למכירת נשק לישראל.

יצוין שבחודש נובמבר האחרון החליטו כל איגודי העובדים בענף התחבורה בבלגיה למנוע את הובלתם של כלי נשק המיועדים לישראל, בגלל "ביצועם ברצועת עזה של מעשים נגד העם הפלסטיני המנוגדים לחוק הבינלאומי, בשל כך, העובדים בכל שדות התעופה הבלגיים יסרבו להוביל נשק או תחמושת לישראל", נאמר בהחלטתם.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127275