מחאות בצמתים ביום א' הקרוב: עובדי אלפא השובתים הפגינו מול ביתו של הבעלים

עובדי חברת אלפא השובתים הפגינו שוב הבוקר (שישי) מול ביתו של בעלי החברה דוד פורר ברמת השרון. המשטרה חסמה את הרחוב בעת שעשרות עובדים קיימו עצרת בה נשא דברים יו"ר הוועד המאוחד של פלאפון ובזק בינלאומי, יחיאל שמן, שתקף במילים קשות את יחסה של ההנהלה לעובדים. המפגינים קראו קריאות ובין היתר צעקו "לא ישברו את העובדים".

בהפגנה נמסר כי ביום ראשון הקרוב השובתים נערכים למבצע צמתים בגוש דן החל מהשעה 7:00. בין היתר הם יפגינו ליד הכפר הירוק, בכל גשרי דרך איילון בתל-אביב (לה גוורדיה, ההלכה, השלום, דרך ההגנה וקק"ל), בגשר פלאפון מעל כביש 4, בגשר קריית אונו, בדרך יצחק רבין בכביש 471; בגשר שליד קיבוץ יקום בכביש ת"א-נתניה, בגשר ראשל"צ בכביש 44 ובגשר ראשון העין, מול פארק אפק.

יצוין שהשביתה הוכרזה ביום שלישי האחרון בחברות פלאפון ובזק בינלאומי עקב סירובה של ההנהלה המשותפת לחברות בקבוצת אלפא (פלאפון, בזק בינלאומי ויס (לנהל מו"מ עם כלל עובדי הקבוצה הוכח השינויים שמבקשת ההנהלה לבצע במסגרת המיזוג הצפוי.

עמדות עבודה שננטשו בעקבות השביתה בחברת אלפא (צילום: ועד עובדים)

 

בוועד עובדי פלאפון ובזק בינלאומי המשותף חוששים כי כתוצאה ממיזוג החברות יפוטרו מאות עובדים מכל החטיבות. לדברי יו"ר הוועד: "רוצים לפטר עובדים מכל החברות. יצאנו מתוך הסכמה שרוצים להות חברת תקשורת חדשה שתיתן אופק לעובדים.
החברות המקבילות, פרטנר, סלקום הן חברות של 3500 – 3700 עובדים, ואנחנו כל הקבוצה זה 4,100. הפער ביננו לא גדול". שמן מסביר את דרישת העובדים לנהל מו"מ משותף לכלל עובדי הקבוצה ולא עם כל קבוצת עובדים בנפרד.

 

סרטון – השובתים מפגינים הבוקר מול ביתו של דוד פורר:

https://www.facebook.com/102124735472311/videos/582234762780273