מחאה ישראלית-פלסטינית בשייח' ג'ראח: עוצרים את הפינוי – מונעים את התבערה הבאה

תחת הכותרת "עוצרים את הפינוי – מונעים את התבערה הבאה" תתקיים מחאה ביום שישי הקרוב, 4 באוגוסט, החל מהשעה 16:00 בשכונת שייח' ג'ראח שבמזרח ירושלים שתחת כיבוש. המחאה תיערך בגינה שבשכונה, ברחוב דרך שכם.

נמסר כי לאחרונה משפחת שמאסנה נדרשת לעזוב את ביתה בשכונת שייח' ג'ראח ולהעבירו לידי מתנחלים. ב-9 לאוגוסט ייכנס לתוקף צו פינוי התובע מהם לפנות את ביתם.  אם ימומש הצו יהיה זה הפינוי הראשון בשכונה מזה שמונה שנים – אז הוצאו משפחות מבתיהן והחלה המחאה בשכונה. "אם ימומש הצו יהיה זה פינוי שיסלול את הדרך לריקונה של השכונה מתושביה הפלסטינים. עשרות משפחות נוספות כבר נמצאות תחת איום דומה", מסרו מארגני המחאה.

2017-08-01_203052

ועוד נמסר ש"ירושלים בקושי הספיקה להתאושש מגל האלימות האחרון – וכבר הממשלה, המתנחלים והמשטרה מלבים תבערה חדשה. חידוש צווי ותביעות הפינוי מלמדים שהוסר המעצור ושהממשלה מאיימת לשבור את הסטטוס-קוו בשכונה. השתלטות מתנחלים על שייח' ג'ראח לא תעבור בשתיקה. בואו להתנגד לייהוד ירושלים המזרחית ולחוקים מפלים המאפשרים את פינויים של ערבים. בואו לראות את המתרחש ולהראות שאכפת לכם. עמדו איתנו נגד הפינוי"

יצוין שרוב רובם של תושבי שייח ג'ראח הינם צאצאים של פליטים פלסטינים ממערב ירושלים, יפו, חיפה, לוד וישובים נוספים. אחרי קביעת הגבולות ב-1948, התושבים שוכנו במקום. מאז כיבוש מזרח ירושלים על ידי ישראל ב-1967, החלו תהליכים משפטיים שמטרתם לפנותם. תביעות הפינוי מבוססות על הטענה כי הקרקע נמצאה בבעלות יהודית לפני 48', ולמרות שהחוק קובע שהתושבים הפלסטינים אינם יכולים ליהנות מאותה הזכות, ולתבוע חזרה את האדמות והבתים שהיו בבעלותם לפני 48'. המציאות המפלה בה קיים חוק אחד ליהודים – המאפשר קבלת בעלות על נכסים מלפני 48' בעוד חוק אחר אוסר זאת על ערבים – משמשת כבסיס לפינוי התושבים מבתיהם ולהקמתה של התנחלות לאומנית חדשה בלב שכונה פלסטינית.

האירוע בפייסבוק:

www.facebook.com/events/675351052659186