מועצות חד"ש ומק"י מתכנסות בשבת לדיון על הבחירות לכנסת ה-23

מאות צירי חד"ש ומק"י ערבים ויהודים מרחבי הארץ ישתתפו בשבת הקרובה, 28 בדצמבר בשתי המועצות שייערכו באולמי "עואידה" בשפרעם. מועצת המפלגה הקומוניסטית תתכנס בשעה 10:30 ואילו מועצת החזית תתכנס החל מהשעה 14:30. על סדר יומה של מועצת חד"ש: סקירה פוליטית, קבלת החלטות על הריצה במסגרת הרשימה המשותפת והרכב רשימת המועמדים, דו"חות על פעילות המזכירות, ועדת הביקורת, הסיעה בכנסת והסיעות בהסתדרות ובנעמ"ת.

יצוין שמזכירות חד"ש החליטה ביום רביעי שעבר להמשיך את השותפות הפרלמנטרית הקיימת ברשימה המשותפת ולפעול להגדלת כוחה בבחירות הקרובות. כך הוחלט בתום ישיבה משותפת של המזכירות עם חברי הוועד המרכזי של מק"י שנערכה בשפרעם. עוד המליצה המזכירות לשמור את ההרכב הנוכחי של נציגי חד"ש ברשימת המועמדים בבחירות שיתקיימו במארס הקרוב. "אנו מזהירים מפני הסכנות שבהמשך שלטון הימין הקיצוני בהנהגת נתניהו, ונעשה את חלקנו בהפלתו", נאמר .

מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר, נושא דברים ביום רביעי שעבר, בפתיחת ישיבה המשותפת שנערכה בשפרעם (צילום: זו הדרך)

את הישיבה פתחו מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר; מזכיר חד"ש, מנצור דהאמשה ויו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה (חד"ש). הם הדגישו את חשיבות המשך הפעילות הפרלמנטרית במסגרת המשותפת ועל האפשרויות הפוליטיות הרבות העומדות בפניה. יחד עם זאת, עם קראו לעבודה המאומצת של סניפי חד"ש ומק"י בקרב ערבים ויהודים כדי להרחיב את השפעת הרשימה ולהגדיל את מספר נציגיה בכנסת. עוד נמסרו בישיבה פרטים על המערכה לביטול חוק קמיניץ הגזעני. חברי הכנסת שהשתתפו בישיבה מסרו כי ניתן יהיה להשיג רוב לביטולה בכנסת הקרובה.

עוד על ההיערכות לבחירות, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 1 ו-3):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/12/G49_2019.pdf

עוד על חוק קמיניץ הגזעני בגיליון 48 של "זו הדרך" (עמ' 3):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/12/G48_2019.pdf