מוזיאון הסובלנות שנבנה במרכז י-ם תוך הרס בית קברות מוסלמי יהפוך למיזם מסחרי

לדברי חברת מועצת העיר ירושלים מסיעת מרצ, לורה ורטון, מוזיאון הסובלנות הנבנה על בית קברות המוסלמי ממליא במרכז העיר יהפוך לאולם אירועים. "כבר 18 שנה עובדים במקום. מדובר באלפי מ"ר במרכז העיר שניתנו למרכז שמעון ויזנטל בתנאי שיהיה מוזיאון ציבורי מוכר. לא יצרו מוזיאון, ואפילו עוד לא ביקשו אישור לתכנית למוזיאון, דבר שבפני עצמו יכול לקחת שנים. בינתיים ביקשו להרחיב את המטבח, ייצרו אולמות ומקום שככל הנראה יהיה אולם אירועים כלומר, משהו מסחרי ומרכז קונגרסים".

עוד הדגישה ורטון "אם מדובר היה בבית שלא עמד על תנאי היתר אולי היו הורסים אותו. אבל מבנה ענק, 16,000 מ"ר באמצע העיר? בעלים עשירים מאמריקה? מעניין יהיה לראות מה יעשו. לא מדובר רק בפיל לבן אלא במפעל מסחרי לבעלים בקליפורניה, אצבע מאוד גדולה בעין".

לדברי עמותת עמק שווה בית הקברות ממילא שבלב העיר. זהו אחד מנכסי הנדל"ן היקרים בעיר. בעבר, טענה המדינה, שכדי למנוע בניה של יזמים, הוחלט על הקמת גן העצמאות כשטח ציבורי. כאשר מרכז ויזנטל חמד את השטח, הוא הסביר שזה לצורך מוזיאון סובלנות. "לדעתנו, ירושלים צריכה סובלנות לא במוזיאון, אבל העירייה, רשות העתיקות ועוד גופים ממשלתיים החליטו שלטובת מוזיאון שכזה אפשר לחפור ולהסיר אלפי קברים מוסלמים. את אמת המים שנמצאה במקום ומתוארכת לבית שני, דווקא החליטו לשמר", נמסר. "עכשיו מתברר שלא מוזיאון ולא סובלנות אלא מרכז קונגרסים, כלומר פרויקט מסחרי. בקיצור, נראה ששוב עשו על הציבור סיבוב. אומרים סובלנות ומוזיאון ומתכוונים להשתלטות על אדמות ציבור והרס עתיקות. לא משהו שאנחנו לא מכירים. הרי זו לא הפעם הראשונה שהרשויות לא שומרות על האינטרסים של האזרחים".