מהגרים מהאיטי שזעמו על דבריו הגזעניים של טראמפ הפגינו סמוך לאחוזתו

מהגרים מהאיטי שזעמו על דבריו הגזעניים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נגד ארצם, הפגינו אתמול (שני) סמוך לאחוזתו של הנשיא בפלורידה. מאות מפגינים נופפו בדגלי האיטי, דרשו התנצלות מהנשיא וקראו: "המדינה שלנו היא לא חור תחת" ו"ללא צדק לא יהיה שלום". כך מסר הבוקר העיתון הצרפתי "הומניטה".

2018-01-16_204634

מהגרים מהאיטי מפגינים נגד טראמפ, אתמול, בפלורידה (צילום: הומניטה)

 

טראמפ הגיע לאחוזתו בפלורידה לחופשה קצרה, לרגל יום מרטין לותר קינג, שהוא חג לאומי בארה"ב. בנאומו השבועי לאומה האמריקנית אמר טראמפ שחלומו של קינג, מנהיג התנועה לזכויות האזרח, הוא החלום האמריקני. אתמול צוין בארה"ב 89 שנה להולדתו של מנהיג התנועה לזכויות האזרח, שנרצח באפריל 1968.

בסוף השבוע פורסם שבמהלך דיון על צו הגירה חדש אמר טראמפ "למה שנקבל אנשים ממדינות שהן חורי תחת?".  כך סיפרו שלושה גורמים שונים. עוד דווח כי הנשיא אמר שארצות הברית צריכה יותר "מהגרים ממקומות כמו נורבגיה". ההתבטאות הגזענית התרחשה במסגרת דיון בחדר הסגלגל בנושא כניסתם של מהגרים מאפריקה ומהאיטי למדינה, שבמהלכו הוצגה בפניו פשרה שאליה הגיעו שישה סנאטורים. לפי הפשרה, תוקל האכיפה בתחום גירוש מאות אלפי מהגרים צעירים.

על פי הגורמים, הסנאטורים קיוו לתמיכתו של טראמפ בפשרה, אך הבית הלבן דחה את הצעתם. במהלך הדיון אמר הסנאטור דיק דורבין מאילינוי כי כחלק מהעסקה ייפסקו ההטבות למהגרים ומאפריקה וממקומות אחרים בהגרלות הגרין קארד. דורבין טען גם כי יש לאפשר למהגרים ממדינות מוכות אסוןכמו אל-סלבדור, גואטמלה והאיטי, להישאר במדינה.

גם בממשלת האיטי לא התעלמו דבריו של טראמפ, ומסרו כי ההנהגה "המומה ונזעמת" בעקבות דעותיו הגזעניות של נשיא ארה"ב: "האמירות המעליבות והמבישות האלה בשום אופן אינן משקפות את מעלות החוכמה, האיפוק וחוסר ההפרדה שיש לטפח בכל סמכות פוליטית. הדברים מייצגים דעה גזענית ושגויה לחלוטין של הקהילה בהאיטי ותרומתה לארה"ב".