מדד הייצוג: הצופים בחדשות שישי בערוצים 2 ו-10 – ראו ערבי אחד כל החודש

רק 2.3% מכלל הדוברים והמרואיינים שנטלו חלק בתוכניות החדשות והאקטואליה של חודש ספטמבר היו ערבים, כך עולה ממדד הייצוג של העין השביעית. זהו שיעור הייצוג הנמוך ביותר שנרשם לחברה הערבית בישראל מאז תחילת השנה (למעט חודש אפריל).

המדדמיזם מתמשך בשיתוף ובמימון עמותת סיכוי, ויחד עם המחלקה לתקשורת של אוניברסיטת בןגוריון וחברת יפעת מחקרי מדיה, בודק מדי שבוע את אחוז הייצוג של האוכלוסייה הערבית בתוכניות החדשות והאקטואליה בערוצים המרכזיים בישראל.

החודש שעבר היה גם החודש שבו נרשמה הירידה הגדולה ביותר בייצוג הערבים בחמשת הערוצים המרכזיים בישראל לעומת השנה שעברה. עם זאת, בסך הכל רשמה השנה עלייה במספר הדוברים הערבים לעומת אשתקד בשיעור משוקלל של 23%.

3

מבין 22 התוכניות המובילות בחמשת הערוצים המרכזיים (ערוצי הטלוויזיה 2, 10 וכאן 11 ורשתות הרדיו כאן ב' וגלי צה"ל), התוכנית "חדשות סוף השבוע" של ערוץ 2 הציגה את שיעור הייצוג הגבוה ביותר בחודש שעבר. 12% מכלל הדוברים והמרואיינים בתוכנית זו במהלך ספטמבר היו ערבים. מדובר במספר כלל המרואיינים, מלבד בערוצי כאן, מתבסס על ממוצע של שתי בדיקות שנעשו בחודשים ינואר 2016 וינואר 2017. מספר כלל המרואיינים בערוצי כאן מתבסס על ממוצע ארבעת השבועות הראשונים של שידורי התאגיד.

בסך הכל הופיעו בחודש שעבר תשעה דוברים ומרואיינים ערבים ב"חדשות סוף השבוע", שמגישות דנה ויס ודוריה למפל ועורכת קלי בןיאיר, וזאת הודות לשלוש כתבות: ידיעה של פוראת נסאר על הפגנות במחאה על אלימות נגד נשים בחברה הערבית, כתבה של יגאל מוסקו על בנייה לא חוקית בנגב וכתבה של רעות ברזילי על הזמרת לינה מח'ול.

עוד על מדד הייצוג

https://www.the7eye.org.il/266848