מאות ערבים ויהודים הפגינו בכניסה לאום אל-פחם נגד ממשלת הימין והכיבוש

מאות ערבים ויהודים הפגינו בצהריים (שישי) בכניסה לאום אל-פחם נגד ממשלת הימין והכיבוש. אל ההפגנה הצטרפו תושבי העיר, פעילי חד"ש, מק"י ועומדים ביחד מתל-אביב וואדי עארה. בעצרת נשאו דברים יו"ר חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה,  ראש העיר ד"ר סמיר מחאמיד והמנכ"ל השותף של "יוזמות אברהם", אמנון בארי-סוליציאנו. יוזמות אברהם הוא ארגון יהודי-ערבי לשינוי חברתי ולקידום שילוב ושוויון בין יהודים וערבים אזרחי ישראל "ולמען חברה משגשגת, בטוחה וצודקת". הארגון פועל להשתית "אזרחות מלאה ושווה" בישראל ליהודים ולערבים ולמען מדינה פלסטינית שתתקיים בשלום לצד מדינת ישראל.

כל הדוברים תקפו את מדיניות ממשלת הימין וההסלמה שהחלה עם תקיפת המאמינים המוסלמים במסגד אל-אקצא. לדבריהם, מדובר בדיכוי מתוכנן מראש שמטרתו להעביר את האזור כדי להקל על הלחץ הגובר של המחאה ההמונית נגד ההפיכה המשטרית של שלטון הימין.

יצוין שביום רביעי קיימו חברי חד"ש ברית הנוער הקומוניסטי (בנק"י) משמרת מחאה ראשונה בכניסה לעיר בהשתתפות ח"כ עודה וח"כ לשעבר ד"ר יוסף ג'בארין, תושב העיר.  בתוך כך, המשטרה עצרה הלילה (בין חמישי לשישי) 12 בני אדם, בהם קטינים, במהלך הפגנות המחאה בעקבות הדיכוי הברוטאלי באל-אקצא בערים שפרעם ועראבה ובמועצות כפר מנדא, כפר כנא, דיר חנא וריינה. המשטרה מסרה כי ארבעה מהעצורים הם קטינים ששוחררו והיתר "יובאו לבית המשפט בצאת החג, שם צפויה המשטרה לבקש להאריך את מעצרם".

כמו כן, הבוקר הגיעו עשרות פעילים ישראלים נגד הכיבוש לבית הדין הצבאי עופר לעמוד בסולידריות עם העצורים מהפשיטה האלימה על אל-אקצא. "כשהמשטרה עושה כל שביכולתה להשפיל ולבזות מתפללים במקום הקדוש, ומתפלאת מהתגובה, אנחנו כאן כדי להזכיר שאיש לא יחיה בחירות עד שלא יופל שלטון האפרטהייד ועד שכולם יהיו חופשיים בארצם", נמסר מהארגון "פרי ג'רוזלם".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/120311