מאות עובדי פסגות פתחו בשביתה ללא הגבלת זמן בעקבות מכירת החברה

עובדי פסגות פתחו הבוקר (שני) בשביתה ללא הגבלת זמן. זאת, לאחר הסכם העברת הבעלות של בית ההשקעות פסגות מקרן אייפקס הבריטית לאלטשולר שחם תמורת 900 מיליון שקל. מאות מעובדי החברה, ובהם אלה שאינם מועסקים במסגרת ההסכם בקיבוצי, הודיעו כי ישבתו עד לקיום הליך מו"מ ענייני ורציני עם הנהלת אייפקס להבטחת זכויותיהם.

עובדי פסגות מפגינים מול משרדי ההנהלה בתל-אביב בעת השביתה ביוני 2018 (צילום: ועד עובדים)

 

בעקבות עסקת הרכישה שנחתמה ביום שישי האחרון, התקיימה אמש ישיבת מו"מ בין הוועד להנהלה, במהלכה נציגי אייפקס הודיעו כי אין בכוונתם להיענות לאף אחת מדרישות ועד העובדים, בין היתר סוגיית מענק המכירה והביטחון התעסוקתי. יתרה מכך, על פי הדברים שנאמרו בפגישה, הבין הוועד כי אלטשולר שחם התעקש כי סוגיית העובדים לא תיכנס כחלק מעסקת הרכישה. כתוצאה מכך החליט הוועד בשיתוף עובדי החברה על השביתה.

יו"ר הוועד שלומי לוגסי מסר "נדהמנו אתמול לגלות במו״מ כי אנחנו בכלל לא חלק מהעסקה והם מעוניינים להתנער מאיתנו לחלוטין ולמעשה לשלוח אותנו הביתה ללא מענקים וללא פיצוי ראוי". לדבריו, "בעקבות האסיפה שקיימנו אתמול בזום בשעות הערב המאוחרות ובה השתתפו מאות מעובדי החברה החלטנו על יציאה מיידית לשביתה כללית בחברה. שמחנו לגלות כי גם העובדים שאינם נמצאים תחת ההסכם מצטרפים אלינו לשביתה, משום שהם מבינים כי אין כל הבדל בינינו. ההנהלה רוצה לזרוק את כולנו ולפרק את פסגות לגורמים. עד שלא יתחילו לנהל איתנו מו״מ ענייני ללא מריחות, פסגות מושבתת לחלוטין. אנחנו נמשיך להפגין חזית אחת מאוחדת ומגובשת כפי שעשינו במשך כל התקופה האחרונה".

יצוין שביום חמישי שעבר הביעו ראשי ועדי עובדים בענף הפנסיה והביטוח המאוגדים בהסתדרות תמיכה בעובדי פסגות, המאוגדים בכוח לעובדים. במכתבם, תחת הכותרת "גם אנחנו עם עובדי פסגות", הביעו ראשי הוועדים דאגה לגורלם של עובדי פסגות וכן להשפעה שתהיה לעסקה על התחרות והחוסכים.

ראשי הוועדים הדגישו במכתבם "אנו מביעים את דאגתנו הרבה לנוכח העסקה המסתמנת לרכישת בית ההשקעות פסגות על ידי אלטשולר שחם", ראשית, מדובר בעסקה אשר עלולה לפגוע באופן ישיר וכואב כבר בטווח הקצר במאות מעובדי פסגות. לא יעלה על הדעת שדווקא בזמן משבר כלכלי וחריף במשק, תצא לפועל עסקה אשר תשלח ללשכת התעסוקה עובדים חרוצים, מסורים ומקצועיים. על פי הבנתנו, עד לרגע זה אף גורם רשמי נפגש עם ועד עובדי פסגות וניהל עמו מו"מ ענייני ורציני אודות השלכת העסקה ועתיד העובדים ואנו רואים זאת בחומרה רבה.שנית, לאותה עסקה יש השלכות מרחיקות לכת על ציבור החוסכים והתחרות במשק וראוי שהרגולטור ייתן את דעתו ויתייחס לכך בכובד ראש ומלוא הרצינות. כראשי ועדים של חברות ביטוח ובתי השקעות איננו רוצים לראות שוק ריכוזי ומונופוליסטי נטול תחרות."

בסיום מכתבם הדגישו ראשי הוועדים "אנו מחזקים את עובדי פסגות על מאבקם הראוי והצודק ורואים בהם שותפים לדרך על כל המשתמע מכך וקוראים לעוד ועדים בתחומים אחרים במשק לפעול למען ערבות הדדית וסולידריות חוצת מגזרים". על המכתב חתומים ראשי ועדים ב-AIG, תומר מלול; שירביט, קובי יצחק; ביטוח חקלאי, אורית שמש; הפניקס, רוני רז; כלל ביטוח ופיננסים, לימור רופא; מנורה מבטחים ביטוח ופיננסים, מאיה אגו; איילון ביטוח, נסים טורקיה; מנורה מבטחים ביטוח, לילך פדידא; שלמה ביטוח, קארין מושאוף ומגדל, מודי גת.