הרשימה המשותפת בתגובה לבקשת הפסילה: גזענים לא יצליחו להשתיק אותנו

"קרקס הפסילות נמשך תוך מיחזור טענות ישנות וחסרות בסיס, שכבר הופרכו", כך נאמר היום (שני) בתגובה לבקשה שהגישו מפלגו הימין הגזעני, עוצמה יהודית והציונות הדתית, לפסילת הרשימה המשותפת. את התגובה הגיש עדאלה – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, לוועדת הבחירות המרכזית. לדברי עדאלה, "בקשת הפסילה שהגיש עו"ד איתמר בן גביר מבוססות שתיהן על ראיות וטענות ישנות שמרביתן נדונו בהרחבה בעבר בבית המשפט העליון וכן על מעט פרסומים וקטעי ראיונות, חלקם בכלל של צד שלישי, וחלקם בתרגום מסולף ושגוי או שהוצאו לחלוטין מהקשרם".

נציגי הרשימה המשותפת מגישים את רשימת המועמדים בוועדת הבחירות המרכזית במשכן הכנסת (צילום: ועדת הבחירות המרכזית)

 

ועד נאמר בתגובה ש"יש לשלול מועדת הבחירות המרכזית את הסמכות לדון בפסילות של רשימות ומועמדים בבחירות לכנסת, בהיותה בלתי חוקתית. הליכי פסילה אלה פוגעים בעקרונות על פיהן הבחירות חייבות להיות שוות וכלליות וכי מתן סמכות זו לוועדה שהרכבה פוליטי פוגעת בכללי הצדק הטבעי וההליך ההוגן".

הרשימה המשותפת בחרה לבקר בחריפות את בקשת הפסילה של בן גביר וכתבה כי "נתניהו ושותפיו מסיתים נגד ציבור שלם בניסיון ליצור כנסת ללא ערבים. כהניסטים, תומכי אפרטהייד וטרנספר לא יצליחו להשתיק את הרשימה המשותפת, שתמשיך להשמיע קול של ערכים דמוקרטיים ומוסריים: נגד הכיבוש, ההסתה והגזענות, ולמען שוויון ודמוקרטיה לכל האזרחים והאזרחיות".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/100258