מאות עובדי זרוע העבודה הפגינו במשרד הכלכלה; סכסוכים הוכרזו ברשות שדות התעופה ובנמל אשדוד

מאות עובדי זרוע העבודה במשרד הכלכלה, מלווים בנציגי הסתדרות עובדי המדינה בראשות עו״ד אופיר אלקלעי, הפגינו אתמול (שלישי) מול לשכתו של שר הכלכלה הנכנס ניר ברקת בירושלים. זאת, במחאה על העברה של יחידות מקצועיות מזרוע העבודה במשרד הכלכלה לידי משרד הרווחה – מהלך שעלול להוביל לפירוק זרוע העבודה ולפגוע בעובדים ובכלל בציבור.

לפי ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו טרם הקמת ממשלת הימין הקיצוני ובמסגרת מדיניותה הניאו-ליברלית, הוחלט על העברת האגף הבכיר להכשרה מקצועית ולפיתוח כוח אדם, המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית (מה״ט) ומינהל תעסוקת אוכלוסיות מיוחדות לידי משרד הרווחה. מדובר ביחידות האמונות על הכשרה של יותר מ-300 אלף עובדים ומובטלים בשנה, והן עוסקות בתחומי הליבה של משרד הכלכלה. כתוצאה מכך, ישנו חשש לפגיעה ממשית בתפקוד זרוע העבודה.

יו״ר הסתדרות עובדי המדינה שיגר היום מכתב לשר הכלכלה ניר ברקת, לשר הרווחה יעקב מרגי ולשר במשרד הרווחה יואב בן-צור, בדרישה לשקול מחדש את העברת היחידות הללו, והבהיר כי הסתדרות עובדי המדינה מתנגדת למהלך המתוכנן. יצוין כי כבר הוכרז סכסוך עבודה בעקבות המצב, ואם לא יהיה שינוי, תשקול ההסתדרות הפעלת צעדים ארגוניים. ״פירוק זרוע העבודה הוא טעות חמורה שתפגע באזרחי המדינה, ובמיוחד באוכלוסיות מוחלשות. זה מהלך שיפגע בציבור העובדים המסור של זרוע העבודה״, סיכם אלקלעי.

יצוין שההסתדרות הכריזה השבוע על שני סכסוכי עבודה נוספים ברשות שדות התעופה (רש"ת) ובנמל האחרון שטרם הופרט, נמל אשדוד. ברש"ת הסכסוך הוכרז על רקע אי חידוש הסכמי עבודה, הפרת הסכמים קיימים ומחסור חמור בעובדים בשדות התעופה. משמעות ההכרזה על סכסוך עבודה היא שבתום תקופת צינון של שבועיים, שבה הצדדים ינסו לפתור את המחלוקות, עובדי הנמל ועובדי שדות התעופה רשאים עובדי הרשות לפתוח בשיבושים ובעיצומים שעשויים להשפיע על הטיסות בנתב"ג ועל העבודה הסדירה בנמל.

מההסתדרות נמסר כי העילות לסכסוך בנמל אשדוד הן התעלמות הנהלת הנמל מדרישות נציגות העובדים לפעול לשמירת סביבת עבודה בטוחה והולמת לעובדים בסקטור בתי מלאכה, וזאת חרף התראות חוזרות ונשנות בעניין זה.

עוד בנושא