מאות עובדי אלפא הפגינו מול ביתו של דוד פורר מבעלי השליטה בחברת בזק

מאות עובדי אלפא הפגינו אמש (שלישי) ברמת השרון מול ביתו של דוד פורר, מבעלי השליטה בחברת בזק. זאת, על רקע סכסוך העבודה שהכריזו ועד אלפא (איחוד של ועד עובדי פלאפון ובזק בינלאומי) על רקע כוונת החברה למזג את בזק בינלאומי עם יס, חברת הבת השלישית של בזק. העובדים נשאו שלטים בהם נכתב בין היתר: "פורר, העובדים לא למכירה", "פורר, באת לפורר?", "העובדים מאוחדים, בהנהלה מפחדים", "הסכם אחד, ועד אחד" ו"פורר תתעורר, העובדים שווים יותר".

עובדי אלפא מפגינים ברמת השרון מול ביתו של דוד פורר (צילום: ההסתדרות)

ההפגנה נערכת על רקע החשש הכבד שבעלי השליטה החדשים בבזק מובילים את החברות לרווחים מהירים על חשבון פיתוח הפעילות בהן, דבר שעלול לגרום לפיטורים של עובדים רבים. ההנהלה המשותפת לחברות גם מסרבת להבטיח את עתיד העובדים והפעילות בהן, וזאת במסגרת התוכניות לבצע שינויים דרמטיים שמאיימים על הביטחון התעסוקתי של עובדי הקבוצה ועל זכות ההתאגדות שלהם. כזכור, ההסתדרות הכריזה לאחרונה על הרקע הזה סכסוך עבודה בחברת פלאפון ובחברת בזק בינלאומי. ההפגנה מצטרפת לצעדי מחאה קודמים, בהם הפגנה של עובדי בזק בינלאומי מול ביתו של יו"ר בזק גיל שרון באפריל, ופעולות נוספות.

יו"ר ועד עובדי אלפא, יחיאל שמן, מסר: "מי שחושב שהוא יכול לרכוש את בזק כדי להיות שותף לאקזיט מהיר על חשבון העובדים טועה טעות מרה וקשה. הגיע הזמן שגם הציבור יכיר את אחד מבעלי השליטה בבזק שמאיים בפיטורי מאות עובדים מקצועיים ומסורים. מבחינתנו, ההפגנה היום היא רק יריית הפתיחה במאבק לשמירה על מקומות הפרנסה של כלל עובדי החברות הבנות בקבוצת בזק". סגנית יו"ר ועד עובדי אלפא, לימור ליברמן-לביא, הוסיפה: "דירקטוריון בזק החליט באופן קר ומנותק לפרק חברה מצליחה ורווחית כמו בזק בינלאומי, והכל כדי לגרוף עוד הון לבעלי השליטה. לא ניתן לקרן אמריקאית ולבעל הון מיליארדר ושבע כמו דוד פורר להתאכזר אלינו ומאיים לשלוח הביתה מאות עובדים. מפגן הכוח שלנו הערב צריך להדליק נורה אדומה בוהקת בקרב כל חברי דירקטוריון בזק. אנחנו לא מתכוונים לעצור פה, ונגיע להפגין מול הבית של כל אחד מהם".

 

סרטון – עובדי אלפא מפגינים ברמת השרון מול ביתו של דוד פורר:

https://www.facebook.com/102124735472311/videos/412220830051396