מאות ישראלים ופלסטינים הפגינו נגד הכיבוש בכביש המנהרות; מפגש פעילים בת"א

"בין סוהר לאסיר יש קשר. שניהם קמים כל בוקר אל בית הכלא. אומנם הסוהר סובל פחות, אבל בחלומותיו הוא רואה את בית הסוהר בזמן שהאסיר חולם על החופש. הסוהר לא ישתחרר אלא בשחרור האסיר!". כך אמר יו"ר הרשימה המשותפת בעצרת שנערכה במסגרת צעדת החופש הישראליתפלסטינית במחסום המנהרות בהשתתפות מאות ישראלים ופלסטינים שנערכה אתמול (שישי).

עוד הדגיש ח"כ עודה "היום הזה יגיע רק אם יהיה כאן מאבק ציבורי, רק אם דעת הקהל בישראל תשוכנע שיכולים להיות כאן חיים טובים ובטוחים יותר בלי כיבוש ומלחמות, בלי סגר ומצור, בלי הפגזות ודקירות. את המסר הזה, את התקווה הזאת, עלינו להעביר יחד, בעמידה משותפת של יהודים וערבים, ישראלים ופלסטינים, עד שהיום הזה יבוא". זו הפגנה נוספת שנערכת באותו מקום מזה חודשים ביוזמת "לוחמים לשלום" ו"עומדים ביחד". בהפגנה שנערכה אתמול השתתפו גם חברי הכנסת דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) ואוסאמה סעדי (תע"ל הרשימה המשותפת)

2016-06-04_174619

חברי הכנסת סעדי, עודה וחנין בהפגנה שנערכה אתמול נגד הכיבוש בכביש המנהרות (צילום: חד"ש)

יצוין ש"עומדים ביחד" תקיים ביום שני הקרוב, אסיפת פעילים בתלאביב. בהזמנה למפגש נכתב ש"בתקופה מורכבת כמו זו שאנו חיים בה כיום, קל לשקוע בייאוש. אז נכון, אפשר להמשיך לשבת בבית, להביט בתסכול על המציאות, ולהסתפק בפרסום תגובות נשכניות בפייסבוק. אבל אפשר גם לפעול, לעשות משהו כדי לשנות, לבנות ביחד תנועה של שלום, שוויון וצדק חברתי". במפגש ישתתף פרופ' דני פילק שיתייחס על ניסיונות מארצות שונות בעולם לבנות אלטרנטיבה, ו"ננסה ללמוד מהם מה כדאי לעשות כאן. בנוסף, נדבר על מה קורה במאבקים השונים בארץ, ונחשוב איך מקימים כאן תנועה שתשפיע באמת, תבנה מלמטה התנגדות לכיוון המסוכן אליו צועדת החברה שלנו, ותציע תקווה". כאמור, הפגישה תתקיים ביום שני, בשעה 20:00, במשרדי קרן רוזה לוקסמבורג, שדרות רוטשילד 11, קומה שנייה, תלאביב.

מפגש הפעילים של "עומדים ביחד" בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1207233305987565