מאות יוצרי קולנוע נגד קרן שומרון של ממסד המתנחלים בשטחים הכבושים

שנה עברה מאז ש-426 יוצרות ויוצרי קולנוע הצהירו: "לא נשתף פעולה עם קרן שומרון" של המתנחלים. בשנה זו, בחסות ניסיון ההפיכה המשטרית של ממשלת הימין, רק גברו מעשי אלימות, סיפוח ואפרטהייד, שנועדו לכבס את קיומה של הקרן.

קרן שומרון פרסמה לאחרונה קול קורא להשתתפות בפסטיבל "תמוז" לקולנוע בהתנחלות אריאל. הפסטיבל יתפרס על שלושה ימים בסוף נובמבר ויקיים "ערבי הקרנה נודדים בשומרון". הקרן אף מזמינה יוצרי קולנוע מהארץ ומהעולם להגיש מועמדות לתחרויות נושאות פרסים כספיים. עם פרסום הקול הקורא, שבו יוצרי ויוצרות קולנוע נגד הכיבוש והצהירו: "לא נשתף פעולה עם קרן קולנוע שומרון ועם פסטיבל בשטחים הכבושים, שעצם קיומו הוא הלבנת אלימות, אפרטהייד וכיבוש. לא ניתן יד להפיכה של הקולנוע לכלי נוסף לדיכוי העם הפלסטיני בשטח הנתון לשלטון צבאי".

בעצומת יוצרי הקולנוע שפורסמה אשתקד  נאמר: "מאחורי הקמת 'קרן קולנוע שומרון', לא עומדת אהבת התרבות אלא פוליטיקה, שמטרתה למחוק את הקו הירוק ואת ההבחנה בין משטר צבאי לאזרחי. לא מפתיע לפיכך, שבראש הקרן הפוליטית הזאת עומדים אסתר אלוש, דוברת המועצה האזורית שומרון, ויוסי דגן, יו"ר המועצה האזורית שומרון. הקרן והפסטיבל מזמינים יוצרים ישראלים לקחת חלק פעיל בהלבנת הכיבוש תמורת תמיכה כספית ופרסים".

"להקמת קרן שומרון נלוו הצהרות בדבר גיוון היצירה הישראלית ומתן ביטוי לקולות מודרים. זו מטרה ראויה, אולם אין שום משמעות לדיבורים על רבגוניות, כשבפועל אלה מכסים על אלימות שיטתית ופגיעה חמורה בזכויות אדם. קרן שומרון איננה קרן פלורליסטית, היא חלק ממנגנון האפרטהייד", נאמר והודגש: "ליוצרי קולנוע יש אחריות לדמותה של החברה בה הם חיים. במציאות מתמשכת של כיבוש ושל תהליך זוחל של סיפוח, עלינו למתוח קו אדום".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115649